Vdovám smutek nesluší - Becky Aikman

9. 2. 2016

Anotace: Šest žen – šest vdov se schází jednou měsíčně a učí se přežít tu nejhorší věc, která se jim stala. Společně procházejí dobrými i zlými časy a sdílejí své emoce a v průběhu roku podnikají stále dobrodružnější akce. Randí, mají problémy s dětmi, stěhují se, hledají smysluplnou práci, a hlavně dávají opět dohromady své životy a vlastní já, přičemž obracejí tradiční názory na prožívání ztráty blízkého člověka naruby. Je to úžasný důkaz, co dokážou kamarádky, když se navzájem podporují.
Vdovám smutek nesluší je neobyčejná kniha, která vás kupodivu rozesměje, samozřejmě i donutí k přemýšlení a připomene vám, že život sice je naprosto nepředvídatelný a občas tragický, ale zároveň i vzácný, křehký a mnohdy radostnější, než by se na první pohled zdálo.


Anotace tuhle knihu asi vystihuje nejlépe, takže se nebudu ani snažit o vlastní popis. Nejen kvůli dobré anotaci, ale taky proto, že jsem Vdovy sama nedočetla. Ony totiž klamou tělem. Podle obálky a názvu jsem předpokládala, že půjde o humornou knížku s trochou romantiky. Když knížka prakticky začne popisem smrti šesti velice milovaných manželů a naprosté devastace života jejich žen, musí vás napadnout, že tohle asi nebude humorem zrovna oplývat. Ne, že by to bylo jenom smutné a depresivní, nebo že by tu humor chyběl úplně. Pokud bych byla ve správném rozpoložení, jsem si jistá, že by se mi takhle knížka dokonce moc líbila. Jenomže bohužel jsem od ní čekala něco milého a odpočinkového a vážně neměla v úmyslu zabývat se pocity zmaru a beznaděje.
Je pravda, že jsem to vzdala po obvyklých sto stranách, takže jsem možná přišla o nějaký obrat k lepšímu, ale přiznávám se bez mučení, že na tohle jsem prostě neměla nervy. Nehodlám na Vdovy ale úplně zanevřít. Zatím si je nechám v knihovně a až jednou budu mít náladu na knihu podobného rázu, určitě jim dám ještě druhou šanci. Zatím pro mě ale bohužel naprostý propadák.

 

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)