Bylo nebylo #6

30. 10. 2011

Konečně jsem se dočkala. A nemuset odkládat čtení kvůli škole, otevřela bych tuhle knížku a nevytáhla z ní nos, dokud bych nezjistila, jak to skončí. Aneb: po dvou letech čekání je tu nový Kulhánek. A že to čekání stálo za to.

Jiří Kulhánek: Vyhlídka na věčnost

Anotace: Žijí mezi námi - známe je z televize, z rozhlasu i z novin - mluvčí. Ovšem pouze jeden z nich je pan Mluvčí, ale na toho v hromadných sdělovacích prostředcích nenarazíme. Pan Mluvčí totiž příliš nemluví, pan Mluvčí pouze vyřizuje vzkazy, a když s tím začne, slunce skryje tvář a pohřební služby přecházejí na dvojsměnný provoz.
Trojsměnný.

První věty: Byl to nejvěší člověk, jakého jsem kdy viděl - byl dokonce větší, než náš pán hrabě Frederick, a nebylo v Dolních Sasích nikoho většího nad našeho pána hraběte Fredericka. Když mu náš nový pán hrabě Heinrich nechal useknout ruce, nohy a nakonec hlavu, byl jsem také větší než náš pán hrabě Frederick, ale to už pak byl kdekdo. Ve dveřích se musel hluboko sklonit, a když se narovnal, jeho kápě zmizela ve stínech pod stropem - ještě že je v naší krčmě tak vysoký - otec vždycky říká, že ve správné krčmě musí jít tancovat na stole a Černý mlýn je správná krčma.

Není to tedy tak strmý rozjezd, jako obvykle (např. Noční klub), ale ono se to sakra rychle rozjede, jen se nebojte. Zatím jsem zhruba v půlce a vážně, kdybych nebyla tak vzorný student, nikdo by mi tenhle poklad z rukou nedostal.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)