Statečné srdce

29. 10. 2011

Braveheart (1995)

Oficiální text distributora: Film je inspirovaný skutečnou historickou postavou Williama Wallace, který se v 13.století postavil do čela odporu proti anglickému králi Eduardovi I. William se tajně oženil, aby se jeho žena Murron [Marn] vyhnula králem nařízenému právu první noci. Jednoho dne se ji však pokusí znásilnit angličtí vojáci, a když ji William brání, je prohlášen za psance a Murron popravena. Wallace se postaví do čela odporu proti anglické vrchnosti a získává spojence v princezně Isabelle, díky které se vyhne většině králových nástrah. Nakonec je však Wallace kvůli zradě vlastního vojska zajat...

Tak tenhle film už je taky klasika. Sice trochu krvavější, ale rozhodně za to stojí. I když 177 minut je poněkud zdlouhavých a najde se tam pár hluchých míst, skvěle jsem se bavila a navíc mě párkrát rozbrečel. Jenom mi přijde smutné, jak blížící se státnice z "českých dějin v evropském kontextu" pozměnily můj pohled na podobné hrdiny. Normální člověk si řekne, jaký to byl úžasný člověk, jak si stál za svým a bojoval za to v co věřil. Já si celou dobu během filmu říkala, že kvůli podobným lidem se za pár měsíců budu muset učit nehorázné množství dat a jmen bojišť, protože si vždycky někdo vymyslel, že je čas na změnu poměrů..Každopádně film Braveheart ode mě dostává 5* a dostal by i víc, kdyby to šlo. Rozhodně si to totiž zaslouží.


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)