Lexikon lektvarů paní Daneové - Katherine Howe

12. 6. 2013

Anotace: Studentka historie na Harvardu Connie potřebuje dokončit svou disertační práci, ale místo toho musí zařizovat prodej opuštěného domu své praprababičky v městečku Salem. Náhodou objeví starou Bibli ze 17. století a v ní klíč se jménem Deliverance Daneové. Connie s úžasem zjišťuje, že dávno mrtvá žena byla odsouzenou čarodějnicí a zanechala po sobě lexikon plný nadpřirozeného vědění. Navíc se zdá, že Connie je s historií Salemu a jeho krvavých procesů sama spojena víc, než měla tušení, a že stará magie možná skutečně existovala…

Upozornění: Abych mohla plně vyjádřit své rozhořčení nad touto knihou, bude druhý odstavec recenze obsahovat spoilery. Byli jste varováni. 

Vše začalo starým klíčem v ještě starší bibli. Uvnitř toho klíče Connie, naše hlavní hrdinka, nachází jméno Deliverance Daneové a protože je velice zvídavá historička, okamžitě se pustí do pátrání. Postupně zjišťuje, že Deliverance byla odsouzená při Salemských procesech jako čarodějnice. Je možné, že jí skutečně byla? A co se skrývá v tajemné knize recepisů, zmiňované v soupisu jejího dědictví? A proč vlastně bylo zrovna tohle jméno schované v klíči v knize, která dřív patřila Conniině babičce? 
Proč tohle autoři dělají? Tahle knížka začala tak dobře. Bylo tam pomalu odhalované tajemství, lehká letní romance mezi Connie a Samem a navíc trhlá matka a přísný profesor. Víc bych si od knihy snad ani nepřála. Connie pomalu Deliverancino tajemství odhalovala, krůček po krůčku se dozvídala víc a víc a my čtenáři jsme se navíc s Deliverance seznamovali pomocí kapitol z minulosti, ve kterých poznáváme ji samotnou i její dceru, vnučku a tak dále. Opravdu zajímavá a dobře napsaná knížka. Jenomže zhruba v polovině se to všechno zvrtlo. Zde začíná smršť spoilerů. Přísný profesor začal být šílený, trhlá matka začala být ta moudrá a navíc Connie začala kouzlit. Ano, slyšíte správně. Deliverance skutečně byla čarodějnice a navíc byla praprapraprapraprababička Connie, a samozřejmě tenhle talent se dědí po ženské rodové linii, takže i Connie umí kouzlit. Navíc Sam, se kterým se seznámila teprve v průběhu pátrání je očividně její osudová láska, takže ho stihne rodová kletba - za svůj talent ženy z Deliverancina rodu platí zdravím a životem svých mužů. A to ještě není všechno. Aby těhle naprosto zbytečných  magických okolností nebylo málo, Conniina kamarádka navíc nakonci vysvětlí, co je vlastně Kámen mudrců. To koukáte, co? Zde už je zase bezpečno. Katherine Howe toho v jedné knize stihla opravdu hodně.
Ten začátek byl přitom tak dobrý, opravdu jsem si knihu užívala, ale ta druhá polovina mi to tak zkazila, že jsem se musela přímo nutit, abych knihu dočetla. To rozhodně není něco, co bych dokázala ocenit, takže bohužel konečné hodnocení nestojí za moc. Proč autorka svou knihu takhle zkazila asi nikdy nepochopím. Proč nemohla prostě zůstat u vědy a historie?


3 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Knížka mě čeká na poličce a opravdu se na ni těším. :))

mummy řekl(a)...

Čítala som ju už dosť dávno a veľmi si ju nepamätám, ale zdá sa mi, že sa mi páčila :)

Unknown řekl(a)...

Nevím já jsem s knihou naprosto spokojená. Bavila mě od začátku až do konce.. :))))

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)