Kruh ohně - Michelle Zinková

7. 8. 2014

Anotace: Lia se vydává na nebezpečnou cestu za chybějícími stránkami Proroctví a pátrá po zbývajících klíčích, pomocí nichž by mohla zavřít Bránu, a zabránit tak příchodu Samaela na tento svět. Sama to ale nezvládne. Podaří se jí přesvědčit sestru Alici, která stále více podléhá zlu, aby jí pomohla? Obřad musí být vykonán v den slunovratu a čas rychle utíká… Ohromující závěrečný díl „gotické“ fantasy trilogie z Ameriky 19. století.

Lia zná konec proroctví, ví už, co je třeba udělat, aby zachránila svět před svou ničivou silou. Problém je, že to nejtěžší má teprve před sebou. Musí najít poslední klíč a tajemný kámen, a hlavně musí přesvědčit Alici, aby jí s ukončením proroctví pomohla. To se zdá jako nemožný úkol, protože Alice je stále rozhodnuta pomoci Duším a Samaelovi jakkoli bude moci, aby po jejich příchodu do našeho světa získala téměř neomezenou moc. Dokáže Lia sestru přesvědčit? A stihne vše dřív, než sama podlehne Samaelovu vábivému volání?
Poslední díl téhle série, po jehož dočtení jsem si skutečně fyzicky oddechla. Nechápejte mě špatně, nebylo to nic příšerného, ale celý ten příběh byl tak neoriginální, až se mi z toho chtělo brečet. Páni, tak ona k záchraně světa potřebuje pomoc svého úhlavního nepřítele, to je mi tedy vážně překvapení. Pokračování milostného románku s Dimitrim a její naprosto chladnou reakci na to, že se Alice zasnoubila s Jamesem (Liiným bývalým) už ani nemá smysl zmiňovat. Je vidět, že z Michelle prostě Shakespeare nebude a  vymýšlení komplexních zápletek je očividně nad její síly, protože když zrovna nevykrádá Pána prstenů, doplňuje svůj příběh kousky z dalších světově proslulých děl. Je mi jasné, že to nejspíš nedělá schválně, ale pokud se nedokáže oprostit od své inspirace natolik, aby napsala něco svého, pak by možná měla od psaní na chvíli upustit.
Teď to vyznělo možná trochu krutě a to jsem nechtěla, protože zase tak příšerné to nebylo. Byl to ale opravdu smutný průměr, nic originálního, nic, co by stálo za zmínku. Jediné, co můžu opravdu upřímně pochválit je, že styl Zinkové je neobyčejně čtivý, takže i když tyhle knížky nejsou zrovna z nejtenčích, přečtete je relativně rychle a bezbolestně. To je ale skutečně jediné pozitivum. Není to smutné? Jako závěr celé téhle průměrné série byl Kruh ohně asi dostatečný, ale pokud vás skutečně zajímá můj názor, pak celou tuhle trilogii nemá cenu číst. Nic nového nepřinese a je to v podstatě jenom velká ztráta času.


1 komentářů:

Sabina řekl(a)...

Moc hezká recenze! Nemám ráda, když je na obálce knihy nějaký obličej, ale u této mi to tolik nevadí :-)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)