Seznam tajných přání - Lori Nelson Spielman

12. 8. 2014

Anotace: Brett Bohlingerová si až do svých 34 let žila jako princezna. Ze dne na den ale přichází o všechno, když zjišťuje, že milovaná maminka, majitelka obří kosmetické firmy, ji vynechala ze své závěti. Přesněji – její díl dědictví jí připadne pouze v případě, že dokáže do roka splnit všechna svá dětská přání, jejichž seznam si jako malá sepsala a na které už dávno zapomněla. Na rozdíl od matky. Jenomže proč by se měla Brett najednou stát učitelkou a ve volném čase dělat sólového komika, když se tak tvrdě připravovala na to, že jednou převezme rodinné impérium? A k čemu by jí byl kůň?
Brett se cítí podvedená a ponížená, navíc přichází o práci, jistý příjem i dlouholetého přítele. S vidinou dědictví začíná plnit jeden bod seznamu za druhým a brzy si s překvapením uvědomuje, že jí ten starý ušmudlaný list papíru úplně ovládá. A že jí to vlastně vůbec nevadí … Půvabný románový debut americké autory o cestě za štěstím a o snech, jichž bych se člověk neměl nikdy vzdávat.

Anotace to vyjádřila docela přesně. Brett zemře matka a v závěti se postará o to, aby si Brett splnila svá dětská přání, ať chce nebo ne. Jenomže kdo dneska vlastně ví, co chce?
Seznam tajných přání mě opravdu příjemně překvapil. Čekala jsem lehkou chic-lit a dostala jsem...no prostě Seznam tajných přání. Brett i její maminka si mě okamžitě získaly. Asi mi mělo napovědět už to, že kniha začíná pohřbem, ale i tak mi nějakou dobu trvalo, než jsem si uvědomila, že tohle bude výjimečná kniha. Všechny postavy jsou opravdu dobře napsané a působí tak reálně, že čekáte, že je potkáte někde na ulici. Co mě ale opravdu dostalo, byl ten příběh samotný. Ze začátku je Brett samozřejmě dost naštvaná, ale jak se propracovává jednotlivými úkoly, zjišťuje, že její život skutečně může být mnohem lepší. Sama si ani neuvědomovala, jak nešťastná byla se svojí nalinkovanou budoucností. Člověka to maličko nutí k zamyšlení. Navíc se Brett dostává do takových situací, že se člověk musí dohadovat, jestli kniha není založená na skutečných událostech. Nebo je Lori Nelson Spielmanová prostě jenom génius.
Takhle kniha je prostě neobyčejná. Je tak upřímná a citlivá, a i když vám láme srdce, stejně musíte číst dál. Prostě si nemůžete pomoct a potřebujete vědět, co se s Brett a všemi ostatními stane. Já sama jsem u ní několikrát brečela, ale stejně jsem jí hltala dál a nakonec jsem jí přečetla za jediný den. Prostě jsem nemohla přestat. Taky jsem se u ní smála a nadávala a dělala všechny podobné věci, které pro mě značí, že čtu opravdu dobrou knihu. Když jsem totiž ochotná hrdince nadávat, že dělá špatná životní rozhodnutí a ať už se sakra probere, pak mi na ní přece musí záležet ne? Prostě, Seznam tajných přání je vážně skvělá kniha, a pokud jste ji ještě nečetli, měli byste to okamžitě napravit.


3 komentářů:

LennaS řekl(a)...

Souhlasím. :) Knihu jsem nedávno také četla a byla jsem z ní nadšená! :)

Kristie řekl(a)...

Pokud se nepletu, mám tuto knížku zarezervovanou v knihovně, protože mě anotací moc zaujala. Po přečtení tvé recenze mám ještě větší chuť si ji přečíst, tak snad ji budu mít brzo doma. :)

Sabina řekl(a)...

Na knihu se taky chystám!! Hezká recenze :-)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)