Kouzlo života - Donna Hay

17. 11. 2015

Anotace: Finn Delaneyové je něco přes dvacet a vede podivný dvojí život. Její otec Joe je přesvědčený, že je zaměstnaná v salonu krásy. Ve skutečnosti však Finn každé ráno odjíždí pracovat úplně jinam. Vdovec Joe ze své dcerušky chtěl vychovat princeznu, kterou by z ní jistě chtěla mít i jeho žena. Ale Finn touží po jediném, nastoupit do otcovy stavební firmy a pomáhat mu. Joe jí však tvrdí, že stavebnictví je „chlapská práce“, proto to Finn vezme do svých rukou a nastoupí do konkurenční firmy, k Tatesovým, následkem toho firma jejího otce může i zkrachovat. Také Gina Tatesová byla vychována v tom, že ženy mají hlavně dobře vypadat a mlčet. Léta strávená snahou potěšit náročného otce a dostát nárokům slavné rodiny ji citově poznamenala. Když ji vytlačí z rodinné firmy, začne pracovat pro velkého soka, Delaneyovy. Na první pohled to vypadá, že s Finn nemají vůbec nic společného, ale ve skutečnosti mají obě svým rodinám co dokazovat. Dokáže Finn najít cestu zpátky do otcova srdce? Naučí se Gina stát na vlastních nohách? Nejdříve ale obě musí zapomenout na závist a pocity křivdy – a uvědomit si, že se možná jedna od druhé zas tak neliší.

Dva příběhy. Finn, která chce otci dokázat, že je stejně dobrá stavařka jako on, jenomže ten o tom nechce ani slyšet a trvá na tom, že jeho dcera musí dělat nějakou "ženskou" práci. Gina má podobný problém. Její rodina si nikdy nemyslela, že by z ní mohlo něco být, ale protože jsou Tatesovi, musí to alespoň vypadat, že jsou všichni skvělí a úspěšní. Gina tak skončí na nenáviděném místě v rodinné firmě a navíc v nešťastném manželství. Jenomže co se stane, když se osudy obou rodin propletou? Dokáže Finn přesvědčit svého otce, že je jejím snem stavařina? A může Gina naprosto změnit svůj život?
Co k téhle knize říct. Už jsem od Donny Hay četla dvě jiné knihy (Dokonalá sestra a Návrat domů) a obě se mi líbily. Stejné to bylo i s Kouzlem života. Ano, je to vymývačka mozku, která má do Shakespeara daleko, ale je to takové milé nic. V mozku vám to nezabere moc prostoru, její čtení nebude únavné a po dočtení velice rychle zapomenete všechny detaily. Prostě dokonalá odpočinková knížka, pokud už máte dost tzv. "hodnotné" literatury. Já po ní sáhla, abych si zlepšila náladu a to se mi povedlo.
Je tam dramatická rodinná zápletka, nějaká ta romantika, nějaká ta ženská emancipace, no prostě vše, co byste od podobné knihy čekali. Jenom mě štve ten typický růžový obal a stupidní název. Originální název bych volně přeložila jako "Sem ženy nepatří" nebo "Tohle není místo pro ženu", ale český vydavatel se rozhodl pro Kouzlo života. Proč? Netuším. O knize to vůbec nic nevypovídá. Jelikož jsem tuhle knihu koupila za pár korun v Levných knihách, vrásky mi to rozhodně dělat nebude. Přečetla jsem ji, pobavila se a teď mohu pomalu ale jistě zapomenout. Jen ještě nevím, jestli ji hned prodám, nebo přidám na hromádku ostatních knih téhle autorky, kterou mám pořád ještě doma u rodičů.

 

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)