Ruso a mizející tanečnice - Ruth Downie

2. 7. 2015

Anotace: Sériový vrah ohrožuje říši Británie, rok 117 n. l. Primitivní, studená a sychravá. Vítejte v nejzapadlejším koutě Římské říše. Pro armádního lékaře Gaia Petreia Rusa není tento zámořský post žádný med. Má velké dluhy, otrokyni příliš chytrou pro své vlastní dobro a ještě se musí potýkat se zpupným správcem nemocnice… nemluvě o sériovém vrahu, který je postrachem tanečnic z místního baru. Všichni čekají, že Ruso se ujme vyšetřování, ačkoli k významným pokrokům ve forenzním lékařství dojde až za mnoho set let. Usmějí se na něj bohové, než sám padne za oběť vrahovi?

Ruso je obyčejný lékař. Vlastně ani sám neví, jak se dostal k vyšetřování vraždy. Oficiálně přece ani nic nevyšetřuje. Jen se podívá. Poptá. Prohlédne pár mrtvol. Při tom ale musí i nadále pracovat v místní nemocnici, starat se o otrokyni se zlomenou rukou, aby mu na trhu vynesla co nejvíc peněz, až se uzdraví, řešit finanční problémy své rodiny v zámoří a samozřejmě čelit jisté smrti, pokud se vrah dozví, že se do případu motá. No, nemá to jednoduché. Může se mu pomocí primitivních metod předchůdce forenzních věd podařit vyřešit případ mrtvých tanečnic? Kdo je vraždí? A proč?
Nuda nad nudu. Jsem vážně ráda, že jsem za tuhle knihu nedala plnou cenu, jak jsem měla v plánu, ale počkala jsem si, až se čirou náhodou dostane do Levných knih. Ačkoli by se mělo jednat o detektivku, vražd a vyšetřování samotného se týká velice malé procento textu. A když už se k hlavnímu tématu dostaneme, je popisované tak nudně, že už to horší být ani nemůže. V knize se vlastně celou dobu nic moc neděje. Ruso chodí z místa na místo a přemýšlí nad tím, kolik kde utratil, kolik si musí říct jako zálohu na plat, kolik musí obětovat bohům, kolik ho stojí uzdravení otrokyně, kterou chce stejně potom prodat pro zisk, kolik bude zisk z prodeje otrokyně, jestli mu náhodou nezvednou plat, kolik by měl poslat bratrovi, aby přispěl na péči o rodinný majetek. No, pokud bych chtěla řešit finanční poměry starořímského lékaře na území Británie, určitě bych našla alespoň jednu odbornou knihu, která se tím zabývá. Když si koupím detektivku, očekávám, že se bude zabývat vyšetřováním vraždy. A to se ani nebudu zmiňovat o historických nepřesnostech, které byly natolik do očí bijící, že jsem si jich všimla i já.
Jediné pozitivum, kvůli kterému jsem četla tak dlouho, než jsem to s knihou definitivně vzdala, byl vztah mezi Rusoem a jeho otrokyní. Ta je alespoň zajímavou postavou a její osud mě vážně zajímal. Vývoj jejich vztahu byl alespoň zábavný, i když samozřejmě plný klišé (ona ho nesnáší, i když by mu měla být vděčná za záchranu života, potom mu shodou okolností začne pomáhat a nakonec si ho oblíbí možná se dokonce i zamiluje - tak daleko jsem se v knize nedostala). Bohužel, ostatní části příběhu mě natolik nudily a otravovaly, že ani tahle relativně dobrá to nemohla zachránit. Mám pocit, že jsem přečetla o něco víc než 100 stran, ale jistá si tím nejsem a kniha hned putovala na hromádku těch vyřazených, určených k prodeji. Škoda, čekala jsem něco mnohem lepšího.


1 komentářů:

Blogger řekl(a)...

Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

Připojte se k úspěchu - Spojte se s více než 4 miliony obchodníků a investorů ze 170 zemí

Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)