Jedenáct - Mark Watson

18. 8. 2015

Anotace: Xavier Ireland utíká před minulostí a snaží se nezasahovat nikomu do života. Skrývá se za svou prací nočního rozhlasového moderátora, při níž ovšem paradoxně radí nespavcům, co si mají počít se svými problémy, a urputně se vyhýbá svým sousedům i novým vztahům. Přesto jeho čin, nebo spíš to, co neudělá, spustí řetězec událostí, které ovlivní životy jedenácti lidí. Navíc mu do jeho staromládeneckého bytu vpadne Pippa a obrátí všechno kolem doslova vzhůru nohama…

Ve své noční radiové show je Xavier prakticky bůh. Lidé mu volají se svými problémy a on vždy rád ochotně pomůže a poradí. S jeho vlastním životem už je to ale horší. Před problémy z minulosti spíš utíká, žije uzavřeným, samotářským životem, jeho jediným přítelem je jeho koktající kolega z rádia, a když se setká se situací, kterou by rozhodně měl řešit, otočí se a odkráčí pryč. To ještě netuší, že právě tahle situace vyvolá řetězovou reakci, která se obloukem jedenácti náhodných osudů vrátí opět k němu. Kolik životů může ovlivnit jedno naše špatné rozhodnutí? A jak se Xavier vyrovná se svými kostlivci ve skříni?
Kniha Jedenáct mě nijak zvlášť neuchvátila. Nebyla vyloženě špatná, ale je to takový ten klasický britský způsob vyprávění a humoru o každodenních situacích, který je tady navíc doplněný o matoucí množství vedlejších příběhů. Často mi na začátku kapitoly dělalo problémy zorientovat se, o kom to autor zase mluví a co se tomuhle konkrétnímu člověku stalo a když na konci shrnul celý ten podivný řetězec, musela jsem uznat, že to sice dává smysl, ale já v těch jednotlivých příbězích nic tak osudového nespatřovala. Prostě normální životy normálních lidí ze současné Británie.
Co mě v celém příběhu zaujalo mnohem víc, byla Pippa, Xavierova uklízečka a vztah, který se mezi ní a Xavierem zákonitě vytvoří. Její postava byla téměř fascinující a strašně mě bavily kapitoly, ve kterých se vyskytovala, ať už sama, nebo s naším hlavním hrdinou. Předpokládám, že bych si z knihy měla odnést nějaké mravní poučení o nevšímavosti a o vztazích se svými sousedy, ale víte co? Na to už mi po dočtení prostě nezbyla energie. Nebylo to špatné, to ne, ale nebylo to ani nijak extra dobré. Teď mají v Levných knihách další knihu od stejného autora, ale po přečtení Jedenáct, jsem si docela jistá, že jí tam nechám nějakému jinému zájemci.

 

1 komentářů:

R. řekl(a)...

O knížce jsem neslyšela a ani mě nějak zvlášť neláká. :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)