Oheň - Elfgrenová, Strandberg

21. 5. 2013

Anotace: Vyvolené mají začít druhý ročník na gymnáziu. Celé letní prázdniny tajily dech v očekávání dalšího tahu démonů. Hrozba však přijde z místa, které by nikdy nepředpokládaly. Je čím dál zřejmější, že v Engelsforsu je cosi velmi, velmi zvrácené. Minulost se spřádá se současností. Živí potkávají mrtvé. Vyvolené jsou svazovány čím dál těsněji k sobě a opět si musí připomenout, že magie nemůže zhojit nešťastnou lásku nebo spravit zlomená srdce.

Na úvod recenze bych chtěla poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku. Nesmírně si toho vážím.

V Ohni se opět setkáváme se skupinkou pěti Vyvolených, ale tentokrát je čekají opravdu krušné časy. Nejen, že na každém kroku očekávají nový útok démonů, navíc se s Engelforsem dějí divné věci. Všichni jsou najednou tak "pozitivní". A aby toho nebylo málo, přijíždí zástupci rady, aby konečně spustili vyšetřování zločinů Anny Karin. Dokážou se naše vyvolené konečně spojit v kruh a poprat se se všemi nebezpečími? A co pro ně démoni tentokrát chystají?
Musím říct, že mi ze začátku dělalo maličko problémy se zorientovat. Kdo je kdo a která z dívek má jaké schopnosti. Autoři tohle, ani události z prvního dílu nijak zvlášť nepřipomínali, takže pokud máte stejně špatnou paměť jako já, rozhodně doporučuju si nejdřív první díl aspoň trochu připomenout. Když jsem si ale vzpomněla, mohla jsem se zase naladit na pořádnou jízdu jako v minulém díle. Zase se naplno ponoříme do životů jednotlivých vyvolených. Žádný detail z jejich každodenního života před námi nezůstává skrytý (a že v jejich životech dochází k pořádným změnám..). Autoři o trochu víc vysvětlují svůj svět: tajemství ohledně rady, Vyvolených, jejich schopností, knihy vzorů a vůbec všeho, co by vás mohlo zajímat. Navíc se objevuje několik nových, zajímavých postav a blíž se seznámíme i s některými původními vedlejšími postavami. 
Příběh těsně navazuje na první díl. Je čtivý, napínavý a plný nebezpečí. Rozhodně jsem zase naprosto netušila, co se na dalších stranách bude dít. A rozuzlení celé knihy? To mě dostalo do kolen. Celkově ale opět nemůžu dát plný počet. I když se totiž kniha četla opravdu dobře, stejně by potřebovala proškrtat. Nevím, některé ty osobní věci mi přišly trochu nadbytečné. Mnohem radši bych se ještě víc ponořila do světa magie a úplně se vyhnula protivným otčímům, pomlouvačným kamarádům a otravujícím sociálním pracovnicím. Pokud se vám ale líbil první díl, rozhodně nebudete litovat času, který zabere přečtení téhle bichle. Alespoň já tedy nelitovala.


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)