Město z popela - Cassandra Clare

30. 7. 2013

Anotace: Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? Kdyby se Clary obrátila ke světu lovců stínů zády, mohla by trávit víc času se svým nejlepším kamarádem Simonem, ze kterého se postupně stává něco víc než jen kamarád. Lovci stínů ji však nehodlají nechat odejít, obzvláště její pohledný, avšak nesnesitelný
znovunalezený bratr Jace. Navíc jediný způsob, jak by mohla Clary pomoci své matce, je najít Valentýna, ničemného a nejspíš šíleného lovce stínů, který je zároveň jejím otcem.
V druhém díle napínavé trilogie autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.

Claryin život se úplně změnil. Ona se tím ale nehodlá nechat rozhodit. Chce se držet dál od světa lovců stínů a raději se věnovat svému strýčkovi Lukovi a hlavně kamarádovi Simonovi. Tohle rozhodnutí se ale rychle zhroutí, když se do města vrátí Jacovi adoptivní rodiče a ukáže se, že mu po událostech s Valentýnem nevěří ani nos mezi očima. Clary se samozřejmě rozhodne mu pomoct očistit své jméno před Marysou, jeho matkou a před celým spolkem, který zastupuje děsivá Inkvizitorka. Tím se ale zamotá do mnohem nebezpečnějších situací než by kdo čekal. Valentýn je totiž zpátky a tentokrát má opravdu děsivý plán. Dokáží se mu Clary a Jace postavit? A je možné, aby lidé zapomněli na Jacův původ?
Tenhle díl byl jako jedna velká šmouha před mýma očima. Dočetla jsem ho a vůbec jsem si nemohla vzpomenout, co se v něm vlastně dělo. Nechápejte mě špatně. Je to skvěle a opravdu čtivě napsaná kniha, které děj opravdu nechybí. Jedna napínavá situace střídá druhou, najdete tu spoustu humoru (hlavně v podobě sarkasmu) a samozřejmě nesmí chybět trochu té romantiky a vzbouřených emocí. Stejně mi ale přijde, že se vlastně nic moc nestalo. Spoustu jsme toho s hrdiny zažili, ale děj se vlastně nikam nepohnul. Všechny postavy zůstaly přesně tam, kde byly a přesně takové, jaké byly a to mě prostě nebaví. Chtěla bych nějaký vývoj, nebo alespoň odhalení nějakých dalších neuvěřitelných tajemství, ale přijde mi, že jsem nedostala ani jedno. 
Epické bitvy a vyznání lásky jsou sice hezké, ale mám pocit, že kdyby tahle kniha neexistovala, série by vlastně skoro o nic nepřišla. I přes to to ale bylo příjemné, akční počtení a rozhodně se nemůžu dočkat třetího dílu, který na mě už pomrkává z knihovničky. Jako druhý díl to ale bylo poněkud zklamání. Alespoň, že Clary už se nechovala jako úplná pipka. Nablbé hrdinky totiž z duše nesnáším.


2 komentářů:

E_V_E řekl(a)...

Mne sa tam nepáčila tá zápletka s bratom. Nechápem na čo to tam autorka dala, to už by bol lepší skutočný milostný trojuholník. Proste mi to nesedelo, ale tak zvykla som si 8D

Šárka S. řekl(a)...

Mě se Město z popela líbilo asi o trochu víc než Město z kostí. Přišlo mi, že má kniha propracovanější příběh a jak jsi už napsala, Clary už se alespoň nechovala tak hloupě :D

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)