Project Runway

12. 9. 2011

Další velmi zajímavá reality show z oblasti módy. Tentokrát ne z pohledu modelek ale návrhářů. Mnohem méně vyloženě hloupých lidí a rozhodně mnohem méně holčičích hádek a řešení problémů týkajících se příjmu potravy a hlavně množství přijaté potravy. To je rozhodně pozitivum. Na druhou stranu v modelkách (ANTM) jde o to naučit holky věci, které by jinak nevěděly nebo musely platit strašné prachy za lekce. V runwayi se předpokládá, že návrháři všechno umí a smyslem celého pořadu je vlastně jen kritizovat a zviditelnit některé lidi. Od poroty v runwayi nikdy neuslyšíte konstruktivní kritiku. Jen vyjádření toho, co se jim zase nelíbilo.

Oficiální text distributora je tentokrát velmi krátký: Slavná topmodelka nás provede rafinovaným světem zákulisí přehlídkových mol. Jak obstojí návrhy nejkrásnějších šatů od mladých soutěžících před zraky přísné odborné poroty?

Takže moderátorkou je, jak jistě poznáte z obrázku, Heidi Klum. V každém díle od ní návrháři dostanou zadání, časový a finanční limit. Potom jdou udělat předběžný návrh a nakoupit látky. A potom už šijí a přešívají a prezentují před porotou. Většinou se jedná o klasická zadání, jako udělat plesové šaty nebo třeba spodní prádlo, ale občas mají zvláštní zadání. V první sérii měli udělat šaty z čehokoliv co najdou v běžném supermarketu (nesmělo to být oblečení), ve druhé zase jednou nakupovali jen v květinářstvích. Mě tahle show baví a rozhodně se ráda podívám na nápady lidí kreativnějších než jsem já. U mě se totiž fáze módního návrhářství zastavila u šití šatečků na bárbínky :) Jinak ještě ke srovnání s modelkami. Přijde mi vážně fascinující, že u modelek fandím holkám a při přehlídkách si skoro ani nevšimnu oblečení, ale zkoumám jak jdou, jak se tváří, jestli nezakoply. Při přehlídkách v runwayi si zase skoro nevšimnu modelky ani její chůze. Zkoumám oblečení a zkoumám ho do detailů. Když modelka během přehlídky zakopla, vážně jsem jí proklela, protože potom to hází špatné světlo i na návrháře. To jen že mě to tak zaujalo..

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)