Útěk do divočiny

18. 9. 2011

Into the Wild (2007)

Oficiální text distributora: Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy.

Chris se vymykal odjakživa, ale to, co udělal bezprostředně po absolvování univerzity ho dělá výjimečným i mezi výjimečnými. Všechny své dosavadní úspory věnoval charitě a s minimální výbavou a přípravou vyrazil napříč Spojenými státy na Aljašku, kde chtěl vyzkoušet život v divočině. Na své strastiplné cestě, během níž mu šlo několikrát o život, potkal spoustu úžasných bytostí, které zformovaly jeho pohled na svět a pomohly v přípravě na vstup do chrámu přírody na nelítostném americkém severu. Naivní mladík se během té cesty přetransformoval v sebevědomého muže, jenže v lůně aljašské divočiny mu ani tento přerod nebyl moc platný. Splněný sen bohužel někdy stojí víc než hromada peněz.

Můj názor? Moralizující nuda. Je to příliš dlouhé, hrdina mi byl krajně nesympatický a navíc jsem měla pocit, že se mě film snaží donutit vykašlat se na civilizaci a jít někam do divočiny, protože vše ve společnosti je špatně. No. Ne, díky. Nehledě na to, že uprchl civilizaci jen aby v divočině našel auto předělané na v podstatě pohodlné bydlení a potom tam na řece udělal hráz asi aby měl pohodlnější cestu přes a více vody ke koupání. Takže opět předělávání divočiny na pohodlnější místo pro člověka. Navíc jsem naprosto nepochopila konec. Celých několik měsíců je tam šťastný, potom se rozhodne, že chce zpátky mezi lidi, zjistí, že nemůže a najednou se mu tam nelíbí, bojí se a nedokáže nic ulovit. Jako cože? Prostě pro mě jeden velký propadák.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)