Finále - Becca Fitzpatrick

21. 2. 2013

Anotace: Napínavý závěr ságy Zavržený a milostného příběhu mezi padlým andělem Patchem a dívkou Norou s výstižným názvem Finále.
Nora si je svou láskou k Patchovi jistá víc než kdy předtím. I když z nich jejich rozdílný původ a osud může udělat nepřátele, Nora se k Patchovi nikdy nedokáže otočit zády. Nyní však musejí čelit dosud nejvážnější hrozbě. Překoná jejich láska širokou propast, která je dělí? Bude ještě možné znovu vybudovat to, co bylo zničeno? Nepřátelské strany jsou dané – ale na které z nich stojí Nora a na které Patch?

Nebylo to tak špatné, jak jsem čekala. To je asi to nejpozitivnější, co o téhle knize můžu říct. V posledním díle se Nora ujímá vedení nefilské armády a ze všech sil se snaží vymyslet, jak vést nefilim k vítězství a zároveň zažehnat válku, jak slíbila archandělům.  To není vůbec jednoduché. Do toho musí trénovat své tělo s Dantem, kterého nesnáší, předstírat, že nechodí s Patchem, kterého má nesnášet a navíc se snaží ochránit Patche před archandělem Pepperem, který si na něj očividně zasedl. Zdá se, že bude mít holka tedy pěkně napilno. Může láska mezi Patchem a Norou vydržet takové překážky? A je vůbec možné najít ve válce kompromis?
Můj názor byl už od počátku takový, že tahle kniha neměla vůbec nikdy existovat. Sice příběh není úplně zbytečný a hezky celou příběhovou linii zakončí, ale na druhou stranu si myslím, že by to šlo zjednodušit a sjednotit se třetí knihou. Nevadí, rozhodnutí už padlo a musíme s ním všichni žít. Co se týče samotného příběhu, tentokrát nebyl úplně stupidní a Nora se výjimečně nechovala jako naprostá pipina, takže jsem nemusela u každé stránky nadávat. To je rozhodně pozitivní. Zase jsem se ale nijak zvlášť nepobavila a četla jsem jen ze setrvačnosti. Alespoň mi to tak připadalo. Ani ty nejnapínavější okamžiky mě nijak neuchvátily, do děje jsem se nemohla vůbec ponořit a ve scénách, které očividně měly naivní čtenářky rozplakat, mi bylo úplně ukradené, co se hrdinům stane. Nevím jak vy, ale já chci od knihy přesný opak. Na druhou stranu musím říct, že lásku a romantiku umí Becca popsat moc hezky, a alespoň u podobně laděných scén jsem občas pocítila "motýlky v břiše". To je ale asi tak to jediné. A ta obálka? Chlápek bez košile a holka v plesových šatech v dramatické krajině. Laciněji už to nešlo?

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)