Mrtvá v knihovně - Agatha Christie

27. 3. 2014

Anotace: V knihovně domu manželů Bantryových, ctihodných občanů vesničky St. Mary Mead, nalezla služebná mrtvolu krásné mladé blondýnky. Až dosud byla paní Bantryová přesvědčena, že podobné věci se dějí jen v románech - ale kdoví, krásné blondýnky často zmámí stárnoucí muže, a když dojde k prozrazení... Paní Bantryová požádá o pomoc svou přítelkyni Jane Marplovou. Současně s ní rozvíjí pátrání i policie. Nebýt zvídavosti a důvtipu slečny Marplové, dokonale promyšlený zločin by zůstal neodhalen.

Manžele Bantryovy jednoho rána probudí služebná s tím, že mají v knihovně mrtvolu. Takové úplně normální ráno, že? Mrtvá je mladá blondýnka a po vesničce i blízkém okolí se začnou šířit drby o možném vztahu pana Bantryho a nebohé zavražděné. Ty se ještě vystupňují, když se ukáže, že dívka byla profesionální tanečnicí v blízkém hotelu. Paní Bantryová na pomoc okamžitě volá svou přítelkyni Jane Marplovou, která už má s řešením podobných případů zkušenosti. Společně potom postupně odkrývají důkazy, které je zavedou ke skutečnému vrahovi. Kdo zavraždil mladou blondýnku a nastražil ji v domě pana Bantryho? A proč by to někdo dělal?
Musím říct, že má první zkušenost s Agathou Christie mě nijak zvlášť neuchvátila. Na to, jak je kniha kratičká mi při čtení přišla strašně zdlouhavá a spousta myšlenkových pochodů Jane Marplové tam vůbec nemusela být. Sledovali jsme postup policistů, kteří se ukázali jako naprostí patlalové a potom samozřejmě geniální slečny Marplové, která zachrání situaci a všem vysvětlí, jak je to vlastně všechno jednoduché a jak na to přišla. Navíc přihodí pár historek a připodobnění z vesnického života (vlastně povykládá několik drbů) a najednou máte naprosto chápat, co se vlastně stalo a jak to Jane odhalila. Ne, nijak zvlášť se mi to nelíbilo. Vysvětlené sice bylo všechno, ale ten tón, ten tón jakým to Jane vypráví...
Jediné pozitivum je, že je to knížka tenká, takže jsem nad ní neztratila moc času. Možná zfilmované by se mi to líbilo víc, ale styl Agathy Christie mi prostě nesedl. Ne, omlouvám se Bastero, prostě nechápu, co na ní máš. Je tu ještě nějaký fanoušek Agathy? Líbila se vám Mrtvá v knihovně? Uniká mi něco? Pro mě je to zatím spíš průměrné hodnocení a i to je ještě možná příliš mírné.

 

2 komentářů:

Jana CM řekl(a)...

Mrtvou jsem nečetla, ale jinak proti Agátě nic nemám :-) Možná je mi sympatičtější pan Poirot než slečna Marplová, dej tomu ještě šanci. Moje oblíbená je Vražda v orient expresu.

Bastera řekl(a)...

Já se přiznám, že zrovna Mrtvou v knihovně taky neřadím mezi ty nejlepší, spíš je taková průměrná a ano Jane Marplová je prostě taková. Já osobně mám taky radši Hercule. Zkus třeba Pět malých prasátek, Deset malých černoušků, Smrt na Nilu nebo jak píše Jana Vražda v Orient expresu, tedy pokud jí dáš ještě šanci :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)