Krásná katastrofa - Jamie McGuire

3. 4. 2014

Anotace: Strhující milostný příběh
Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…
On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.

Abby je slušňačka, která utekla od svého otce a jeho výčitek, Travis je rváč a prasák s měkkým srdcem. Na první pohled by se zdálo, že se k sobě vůbec nehodí, ale opak je samozřejmě pravdou. Travis od dívek nezná slovo ne, takže když ho Abby odmítne, ještě než na ní vůbec něco zkusí, zjistí, že je pro něj prostě neodolatelná. Sázkou jí přiměje, aby s ním měsíc bydlela, ale co se během toho měsíce stane, to si asi nedokázal představit ani on. Dokáže se chovat slušně dost dlouho, aby Abby okouzlil? A zvládne ona krotit jeho prudkou povahu? Jakou temnou minulost vlastně skrývá?
Krásná katastrofa je milé odpočinkové čtení a je na 100% dívčí. V podstatě je to šablonovitý zamilovaný románek, kde ona ho nechce, on jí uhání, až mu nakonec podlehne, chvíli jsou šťastně spolu, pak se něco podělá, jenom aby nakonec byli spolu až do smrti. Nic moc originálního. Je to ale opravdu dobře napsané a postavy jsou tak skutečné a skvělé, že prostě čtete jako o život, jenom abyste se dozvěděli, jak to dopadne (i když už od prvních stránek tušíte). Jamie se pokusila svou knihu trochu ozvláštnit tím, že do příběhu přidala některé nezvyklé prvky. A právě ty jsou jediný problém, který s touhle knihou mám.
Chápu, že šťastný pár potřebuje nějaké překážky, které by mohl překonávat, ale nepřehnala to trochu? Vážně bylo třeba, aby Abby měla zrovna takovouhle minulost, a aby jí takhle najednou kousla do zadku? A co ten úplný konec? Nebylo to trochu přehnané? Takovéhle věci se přece v životě nestávají. Ano, většina podobných románků je přitažená za vlasy, ale tenhle konec už na mě byl prostě moc. Držme se aspoň trochu reality, ano? Jinak to ale bylo opravdu příjemné čtení a už se těším na další díl, i když doufám, že bude navazovat jen opravdu volně. Tihle dva jsou totiž podle mě už uzavřená záležitost. Nebýt těch vylomenin, které Jamie do knihy zakomponovala, dostala by plný počet, takhle musím hodnocení o něco snížit, ale i tak jsem si to opravdu užila.


1 komentářů:

HλNKA řekl(a)...

Už je nějaká doba, co jsem Krásnou katastrofu četla, ale pokud se nepletu, zvládla jsem ji na jeden zátah. Je hrozně dobře napsaná, děj je zajímavý a ačkoli tam jsou nějaké nedokonalosti, které jsi sama zmínila, vlastně mi to ani nevadilo a kniha se mi opravdu hodně líbila. Jsem zvědavá na druhý díl :-)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)