Igor

16. 11. 2011

(2008)

Popis z CSFD: Animovaná komedie o nadaném vědci jménem Igor, který je přinucen sloužit jako pomocník doktorovi Glickensteinovi. I přesto, že pouze obstarává všechnu "černou" práci, touží se zařadit mezi uznávané vědce. Zvláště pak vyhrát na každoroční vědecké soutěži Evil Science Fair, která přitahuje všechny vědce z okolí. Když Glickenstein zemře dva týdny před začátkem soutěže, neváhá ani chvíli a chopí se příležitosti, aby tak uskutečnil svůj sen. Snaží se vytvořit šerednou kreaturu s ohromnou silou. Místo toho se však ukáže, že to, co vytvořil je ženská bytost s čistým srdcem a on má tak pouhé dva týdny na to, aby z ní udělal krvežíznivou noční můru.

Tak popořádku. Začátek atmosférou a vizuálně dost přípomínal Burtonovy animáky, základní premisa příběhu se mi líbila, takže jsem se celá nadšená ponořila do Igorova světa. Poznala jsem mozek ve sklenici Briana i nesmrtelného zajíce Scampera, který si nepřeje nic víc, než umřít. Poznala jsem i nádhernou zrůdičku, kterou Igor vytvořil, a která odmítala konat zlo.  Zatím pořád nadšení. O to horší mě čekalo zklamání. Co se zrůdou, která není zlá? Vymýt jí mozek. A od toho okamžiku se to vezlo celé směrem do pekel. S tou původní myšlenkou by se dalo udělat tolik věcí, jen prosím ne to, co udělali tvůrci. Od toho okamžiku už to totiž jelo hezky podle lehce pokřivené, ale přesto snadno rozpoznatelné, osvědčené hollywoodské šablonky. Igor se snažil naučit zrůdu konat zlo a přitom se do ní zamiloval. V okamžiku, kdy si to uvědomí mu jí ale někdo vyfoukne, takže Igor musí překonat strašně moc překážek a jen tak mimochodem zachránit celé město před zkázou, aby se k ní dostal. Jeho úžasný proslov zastaví zrůdu před zničením stadionu a zabitím všech obyvatel města. A na závěr vidíme město plné dobrých lidí a slunce a samozřejmě slepé sirotky, protože bez nich a jejich optimistické písně by to prostě nebylo ono, že? No prostě humus. Igor ode mě dostane ***, ale mám pocit, že mu možná ještě moc naddržuju.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)