Démon z Hex Hall - Rachel Hawkins

12. 6. 2014

Anotace: Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

Sofie je démon. Takové zjištění jistě každého potěší a Sofii dvojnásob. Dokonce natolik, že se rozhodně projít Odebráním, aby se zbavila vší své magické moci. Má to ale i své světlé stránky - její otec, předseda rady a démon, se rozhodl, že je čas vzít Sofii na prázdniny k sobě a trochu jí přiblížit jaké to je být démonem a jak se to dá zvládnout, aniž by musela zabíjet lidi. Problém je, že tyhle prázdniny by se měly odehrávat v Anglii, kde se také čirou náhodou zrovna pohybuje Archer. A nebude to u tatíka doma, ale na honosném sídle Rady na venkově, kde se zrovna tak trochu schovávají před Okem. Podaří se Sofiině otci přesvědčit ji, že Odebrání není potřeba? A pokusí se ji Archer zabít nebo políbit?
K tomuhle dílu jsem přistupovala trochu opatrně, hlavně proto, že jsem už vůbec netušila co se dělo v tom prvním. Zabijte mě, ale já si detaily knih moc dlouho nezapamatuju, což je při postupném čtení sérií docela problém. Démon z Hex Hall mi ale hezky postupně připomněl, co se stalo a co by se mělo dít teď. Vzpomněla jsem si skoro na všechno a pak už bylo čtení bez problémů. Co mě překvapilo je, jak rychle se tahle knížka četla. Skoro jsem ani nemrkla a byla jsem na konci. A já vím, že je docela tenká, ale i tak to bylo nezvykle rychlé.
Asi to bude tím, že se v ní pořád něco děje, postupně pronikáte hlouběji do světa Prodigia, do tajemství existence démonů i samotné Rady a navíc na vás útočí Oko a potkáte se znovu s Archerem a v domě s vámi bydlí další dva úplně neznámí démoni, kteří se navíc chtějí kamarádit. No prostě je to tak nacpané akcí, že to utíká skoro úplně samo. Rachelin styl je takový nevtíravě akční a ani ten milostný románek příliš nepřehání, takže se čtenářům nedělá ze samé romantiky špatně. Stejně mi přijde romantičtější, když je za vás kluk ochotný položit život než postel plná růžových plátků. No ne? Ale vraťme se zpět k hodnocení knihy. Celkově se mi to dost líbilo a jsem prostě spokojená. Co víc bych vám tu vykládala. Pokud jste první díl četli, přečtěte si určitě i tenhle a pokud ne, najděte si asi spíš recenzi na ten první.


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)