Mezi zrnky kávy - Cleo Coyle

17. 6. 2014

Anotace: Clare Cosiová provozovala historickou kavárnu Village Blend, dokud se nerozhodla pro nudnější život v blízkosti tichých pastvin. Po deseti letech se vrací znovu do kavárny, radost jí však vydrží jen do té doby, než najde svou asistentku v bezvědomí ve skladu. Všude kolem jsou rozsypaná kávová zrnka. Policie přijede na místo, aby případ prošetřila, když však nenajde známky násilného vniknutí ani cizího zavinění, považuje vše za nešťastnou nehodu. Případ je uzavřen. Ale Clare o tom není přesvědčená. Po odjezdu policie se jí hlavou honí neodbytné myšlenky. Například proč byl odpadkový koš na jiném místě? Jestliže toto nebyla nehoda, hrozí Clare nebezpečí? A... jsou všichni detektivové takoví fešáci?

Clare jednou ráno dorazí do "své" kavárny, aby zjistila, že její asistentka ještě stále neotevřela, i když už měli mít několik hodin jednoho zákazníka za druhým. Zlost jí ale nevydrží dlouho, protože asistentku najde v bezvědomí pod schody do sklepa. Okamžitě zavolá policii a sanitku, a protože policie vše uzavře jako nehodu a zraněná dívka se stále ještě neprobudila z kómatu, hned se sama pouští do pátrání. Něco jí totiž na celém případu nevoní. Situaci jí ale komplikuje bývalý manžel, který s ní má najednou bydlet v bytě nad kavárnou a fešácký detektiv, který jí nabídl svou pomoc ve volném čase. Podaří se Clare vypátrat, co se stalo? A vzbudí se její asistentka nebo se vše zvrhne ve vyšetřování vraždy?
Tuhle knížku jsem si strašně užila. Je to vážně skvělá detektivka, ale hlavně mě naprosto okouzlilo prostředí kavárny Village Blend a všechny postavy. Protože světe div se, já kavárny miluju. Nemůže to ale být jen tak ledajaká kavárna, musí mít nějaký charakter, trochu originality a hlavně vynikající kávu. A tohle všechno Village Blend má. Když k tomu ještě přičtete sympatickou manažerku, flirtujícího detektiva a otravného manžela, máte zaděláno na pořádný průšvih, anebo taky vážně skvělou knihu.
Další věc, která se mi líbila, byly všechny ty zajímavosti o kávě a postupy přípravy, které jsou do textu jen tak mimochodem zasazené. Hlavní hrdinka Clare je totiž nejenom schopnou manažerkou, ale hlavně opravdovou milovnicí kávy (a něco mi říká, že je silně založená na samotné autorce), takže když připravuje kávu, nezaleje jenom trochu instantní břečky horkou vodou. Ne, ona vám popíše, jak správně kávu namlít, jak jí udusat ve filtru kávovaru, jak má káva vypadat, když z přístroje vytéká, jak má vonět a jak chutnat. A to všechno s takovým zápalem, že vás to nejenom neobtěžuje, protože technicky vzato to zdržuje od samotného detektivního příběhu, ale naopak to ve vás vzbudí naprosto neuvěřitelnou chuť takový božský nápoj vypít. A to prosím kafe moc nemusím.. Celkově jsem prostě naprosto nadšená a nemůžu se dočkat, až si koupím druhý díl a až jich víc vyjde v češtině, protože vážně nerada čtu anglicky, ale tady bych možná udělala výjimku. A to už je co říct.


6 komentářů:

Bastera řekl(a)...

Jo jo jo tu jednou musím mít! :)

Zápisky jedné knihovnice řekl(a)...

Na tu mám velký zálusk :). Díky za recenzi

Anonymní řekl(a)...

hned po přečtění této recenze jsem zamířila do knihovny, abych si knihu přečetla. A bohužel jsem zjistila, že je kniha vypůjčená takže musím počkat, než jsi ji budu moc přečíst.

Rubi Cubes řekl(a)...

sice nesnasim kafe ale z kafovich knizek mam na nej vzdycky chut ale pak si vzpomenu na tu chut a brrr... zustanu radsi jen u tech knih

Jeannette řekl(a)...

Kniha vypadá skvěle, takovou originální detektivku jsem snad ještě nečetla. Ale pevně doufám, že se k ní brzo dostanu a že budu mít v té době dostatek kávy, protože už pouze po přečtení recenze mám chuť si jít sednout do kavárny a u toho číst tuto knížku :) Skvělá recenze! :)

Eva řekl(a)...

Jak je možné, že tuhle knihu ještě nemám ??

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)