Tag: ten influential books

21. 6. 2014

Knižní povídání je už týden za námi a do konce měsíce a příštího Co je nového je ještě daleko, takže jsem se rozhodla vyplnit vaše čekání dalším tagem. Tentokrát je to tag na přání, i když jsem si ho pojala trochu po svém. To víte, nerada následuju pravidla nastavená neosobní, korporátní, misogynní společností (neboli nevyhovovalo mi zadání tagu, takže jsem si ho poupravila). Nejsem přeci žádná ovce. Každopádně jsem vybrala knihy, které mě dovedly do mého současného stavu čtenářstva, blogerstva a recenzenstva a tady jsou:


Doufám, že se vám video líbilo. Jaké knihy byste vybrali vy? Natočte video, sepište článek nebo opravdu dlouhý komentář, protože já jsem strašně zvědavý člověk. 
A jenom poznámka k tomu úvodu - vážně bych neměla psát články na poslední chvíli v pátek v noci. Neprospívá to mé schopnosti vytvářet rozumné věty. :)

4 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,
knihy které bych si vybrala by byly asi tyto:
Jako první by to byla sbírka pohádek, bohužel už si nepamatuju jejího autora. Byla to moje úplně první kniha, kterou jsem si přečetla když mi bylo asi 10let. Do té doby jsem žádnou knihiu nečetla. Nesnášela jsem knihy a nechápala jsem jak je někdo může číst. Každopádně po přečtení této knihy jsem změnila názor. Druhá kniha, kteroubych vybrala byla Boj o první místo od Jaroslava Foglara. Byla to první povinná školní četba, která mě uchvátila a donutila mě podívat se i na ostatní školou povinné knihy. Tak jsem se dostala k Dickensovi, Dostojevskému, Tolstoji,Hugo a ke spoustě dalším vymikajícím autorům světové klasiky. A pak jsem dostala chuť porozhlédnout se po něčem jiném a jedna kamarádka mi doporučila knihy od Plaidy, která psala o Francouzských a především britských dějinách formou příběhu. Nejvíce se mi líbily její romány o Jindříchu VIII. a jeho šesti manželkách. A také se mi líbylo, že každý román byl z úhly jiné osoby jednou z pohledu Jindřícha podruhé zase Kateřiny apod. člověk tak měl možnost vytvořit si vlastní obraz toho, jak se to tenkrát mohlo vlatně odehrát. No a pak jsem jako ty objevila Stmívání. Také to bylo před filmem a příběh mě moc neuchvátil, protože jsem už pár podobných žánrů četla. Dočetla jsem to do třetího dílu a v té době už byl film a najednou o otm všichni mluvili a mě přestalo bavit. A co se filmu týče ten se mi vůbec nelíbyl. Stejně jako se mi nelíbí, že skoro všechny knížky co vychází pro mladé tvoří z větší části právě upíři nebo vlkodlaky. Jediný co čtu s upírama je komiks Buffy přemožitelka upírů. A to jenom proto, že jsem na tom sertiálu vyrostla a že mám ráda ty postavy.
Pak jsem dlouho četla knihy aniž by mě nějak příliš bavili než jsem narazila na fantasy od sira Terryho Prattchetta a jeho zeměplochu. Tahle fantasy má u mě velký plus, je vtipná, nemusí se číst popořadě a i filmy, které vznikly podle knih jsou velice povedené. A pak jsem narazila na Jo Nesba a jeho úžasný detektivky, Předtím jsem nikdy detektivky nečetla, protože jsem nikdy nevěděla kdo je kdo. mám příšernou pamět na jména. Ale tomuto autorovi se podařilo napsat tak dobrý příběh, že jsem si vše pamatovala. A poslední kniha, díky které jsem začala číst nové knihy byla kniha od Alexandry Potter, Já a pan Darcy. i když tato kniha byla lehčího rázu, Alexandra Potter píše velmi vtipně a dokáže napsat příběh na kterém si každá dívka nebo i žena najde něco co ji potěší.
Tak doufám že jsem nebyla moc ukecaná a že jsem se moc neoddálila od tématu. :)
čau

Myanmar řekl(a)...

Moc se mi líbí, jak jsi tenhle tag pojala :) Většinu knížek, o kterých mluvíš, jsem nikdy nečetla, ale už dlouho se chystám na Zlodějku! :)

Ohana řekl(a)...

Anonymní: páni, to je vážně dlouhý komentář! :) Buffy vychází jako komiks? to musím vidět! A mě třeba zase nebaví Terry Pratchett, zatím se mi ze Zeměplochy líbily asi jenom dva díly..

Myanmar: rozhodně si Zlodějku přečti, je skvělá, stejně jako všechny ostatní knihy Sarah Watersové :)

Anonymní řekl(a)...

Ohana: Ty komiksy bohužel v česku nejsou nebo jenom 2 díly z celé serie, ale dá se na ně kouknout na stránce dark horse.com

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)