Bylo nebylo #40

9. 9. 2012

První školní týden je za námi. Jak já školákům závidím. Oficiálně už mám prý být dospělá, najít si práci, byt a starat se o sebe, což je sice hezké, ale jednoduché "najít si práci" se ukazuje jako nemožný úkol. Zítra mě ale čeká pohovor, takže uvidíme, třeba budu mít tentokrát štěstí. Každopádně tohle není můj vykecávací blog, ale knižní, že? Tak se pusťme do práce - čeká nás pravidelná rubrika Bylo nebylo a protože momentálně čtu knihu, která rozhodně nepotřebuje představovat, vyjímečně jsem si rovnou vybrala co budu číst dál a představím vám tedy tu:

Ambroise Vollard - Vzpomínky obchodníka s obrazy

Anotace: Ambroise Vollard býval svými přáteli popisován jako neurvalý hrubián, jako člověk, který vám nikdy nepohlédnul do očí. Právě jeho neklidné oko však objevilo opomíjený talent Vincenta Van Gogha, Paula Cézanna, Augusta Renoira nebo Pabla Picassa. Vollardovy vzpomínky se však netýkají jen velkých jmen výtvarníků. Úvahy o umění jsou bohatě kořeněny klípky a historkami z mondénní společnosti přelomu století, kdy bohémská Paříž usínala až k ránu.

První věty: Jednou večer se u paní S. po večeři hovořilo o výhodách různých církví. Když jsem se měl vyjádřit já, řekl jsem bez rozmýšlení, že kdybych si měl vybrat, dal bych přednost  židovskému vyznání. Na druhém místě protestantismu a teprve na posledním katolické církvi.

Ano, začíná to poněkud zvláštně, ale nebojte. Po pár větách vysvětluje, že je to kvůli průvanu ve svatostáncích - židé nosí klobouky, protestanti mají kostely vyhřáté, ale katolíci mrznou v průvanu bez pokrývky hlavy. A nevypadá to, že by se náboženství mělo ještě vůbec řešit, takže se nemusí čtenář hned lekat. Vybrat tuhle knihu byl docela problém. Rozhodla jsem se, že se vrhnu na jednu z knih, které mám doma už dlouho a pořád se k ní nemůžu dostat. Obchodník s obrazy byl až pátý, předtím jsem nakoukla na první kapitoly Goyi od Feuchtwangera, kterého jsem rovnou zavrhla a několika dalších knih, které si sice přečíst chci, ale teď zrovna na ně nemám náladu. Potom mi oko padlo na Obchodníka a bylo rozhodnuto. Jak se zatím líbí vám? 

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)