Mediátor: Andělé smrti - Meg Cabot

13. 9. 2012

Anotace: Další pokračování veleúspěšné fantasy pro děti. Duchové nejsou pejsci, nepřiběhnou na zapísknutí. Jenomže čtveřice mladých úspěšných maturantů, kteří minulou sobotu večer sletěli po srážce s jiným autem ze skalisek Big Sur přímo do Pacifiku a teď čekají na lístek do nebe, má na věc jinačí názor. Jejich snobská budoucnost je v tahu a vztek jimi cloumá do té míry, že se svému vrahovi hodlají pomstít metodou oko za oko, zub za zub. Susannah Simonová, která má coby krotitelka duchů na starost kalifornské město Carmel-by-the-Sea a přilehlé pobřeží, pochopí, že s touhle partičkou rozzuřených andělů bude hodně těžké pořízení, dokud nedojdou klidu a míru...

Třetí díl série Mediátor a první polovina série v háji. Zbytek bych si asi vážně měla šetřit. V Andělích smrti Suze řeší úplně nový problém. Čtyři mladí lidé zemřeli při autonehodě na cestě z plesu a teď hledají viníka téhle nehody, aby se mu mohli pomstít. To samozřejmě Susannah nemůže dovolit. Musí tedy viníka najít první a zjistit, co přesně se ten večer stalo. Mezitím samozřejmě udržet čtyři rozzuřené duchy na uzdě, zabránit jim ve vraždě Michaela a navíc vše utajit před kamarádkou Ginou. Ta totiž za Suze přijela na prázdniny až z New Yorku a samozřejmě je zvědavá, co to Susannah po nocích provádí. Je Michael skutečně vinen? Podaří se ho Suze zachránit nebo si smrt přece jen zaslouží? A jak to vše vysvětlit Gině?
Možná vás to překvapí, ale tenhle díl mě zas až tolik nebral. Dokonce jsem ho četla nadvakrát a ne jako jednohubku za jeden večer. Možná je to tím, že druhý díl jsem přečetla teprve nedávno a ta základní šablona každé knihy je pořád stejná a tudíž takhle rychle po sobě poněkud okoukaná. Případ, který Suze přivede do nebezpečí smrti, otec Dominik, snažící se vše řešit diplomaticky a zlobící se na Susannah, že ta do všeho jde trochu moc násilně a nakonec Jesse. Ten samozřejmě nemůže chybět. Vždy tajemný, starající se o Susannah, aby se jí nic nestalo, připravený přijít na zavolání a zachránit jí život. Pořád nevíme přesně, jaké jsou jeho úmysly, ačkoliv pevně doufáme, že nekalé a spoustu si samozřejmě domýšlíme. V tomhle díle ale bylo toho jiskření trochu méně, hlavně kvůli Gině, která věčně dřepěla v Suzině pokoji a tudíž spolu neměli ti dva kde mluvit. Možná také v tom byl ten problém. Bez Jesse by tyhle knihy rozhodně nebyly tak úspěšné a pokud ho Meg trochu víc utlumí, už mě to tak moc nebere. Nevím. Stejně se mi ale Andělé smrti hodně líbili, takže i když nedosáhli na perfektní skóre, pořád se šplhají pořádně vysoko.


3 komentářů:

moira řekl(a)...

Mediátora jsem četla hlavně kvůli Syki, pamatuju, jak kdysi na sérii stále dokola pěla chvalozpěvy. Tak jsem neodolala. Popravdě mi série přijde jako taková příjemná odpočinková četba, mezi první desítku by se nejspíše neprodrala. Ale je to fajn série. x))
Napsala bych ti něco k recenzi, ale je to už rok zpátky, co jsem to četla, takže jaksi nemám s čím srovnávat. :D
Recenze je celkem dobře podaná, jen mi přijde krapet nepřehledná. No jo, já sice nemám co říkat, ty moje recenze jsou na tom ještě hůře, ale když čte člověk ty ostatní, hezky rozkouskované na témata, nějak si na to zvykne. :D

Ohana řekl(a)...

Taky už jsem uvažovala o tom, že bych recenzi kouskovala podle příběhu, mého hodnocení, obálky, ale zatím jsem na to moc líná. Takhle píšu jak mi to přijde pod ruku i když se snažím vždy v prvním odstavci shrnout o co v knize jde a potom vyjádřit svůj názor. Je to pro mě jednodušší, protože se nemusím zastavovat, vkládat nějaké vylomeniny a můžu jen nechat plynout myšlenky.
Je fakt, že Mediátor už začíná být poněkud stejnavý, takže se možná série jako celek nevyšplhá úplně na příčky vítězů, ale zatím mě jednotlivé díly docela bavily, jak říkáš, je to taková milá oddechovka na jeden večer :)

Anonymní řekl(a)...

Já si myslím, že by se klidně dostala je to příjemně napsaná kniha a autorka se za každou cenu nesnaží být spisovná a podává nám to tak aby se to dobře četlo komukoliv a hlavně tomu komu je určená celá kniha. Puberťákům.

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)