Keep calm and carry on

8. 8. 2012

Plakáty, které dnes zná každý původně vznikly na začátku druhé světové války, v roce 1939. Vydávala je britská vláda, aby tak pozvedla morálku občanů. Nebyly příliš rozšířené, takže se o nich moc nevědělo, dokud je v roce 2000 neobjevily některé soukromé společnosti, které je začaly využívat jako dekorace pro své zboží. Odtud se šířily dál a lidé si jejich text začali upravovat podle svého. Některé jsou vtipné, některé méně. Většina z nich se týká různých kulturních stálic. Já jsem vyhledala několik nejlepších týkajích se knih:


Ten poslední asi většině lidem nic neřekne a to hodlám napravit v příští části Knih, ke kterým se vracím, takže se máte na co těšit. To by tedy byly všechny knižně tématické a teď ještě několik, které potěší každého fanouška jistého televizního seriálu.




Některé z těhle plakátů bych rozhodně jednou chtěla mít vytištěné a zarámované na zdi. Strašně se mi líbí, že dokáží říct v několika slovech tolik a navíc spoustu z nich (ne těch, které jsem vybrala jsem, ale těch volně lítajích po dálavách internetu) pochopí jenom ten, který skutečně zná fenomén, na který daný plakát odkazuje. Nejlepší jsou potom ty, které nezasvěceným mohou připadat poměrně smysluplné a až znalec třeba seriálu pozná, že se odkazuje na tu či onu věc. Dneska můžete tyhle plakáty sehnat jako skutečné plakáty, nebo použité na hrncích, čajích, přívěšcích na klíče a bůh ví čem všem ještě.

(Úvodní text jsem čerpala z wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/Keep_Calm_and_Carry_On, obrázky jsou potom náhodně z obrázků google)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)