Awake

3. 7. 2012

(2012)

Popis z CSFD: Po těžké automobilové nehodě, která vzala život jednomu členu z jeho rodiny, žije policejní detektiv Michael Britten (Jason Isaacs) střídavě ve dvou alternativních realitách. V jedné z nich zemřel jeho syn, ve druhé manželka.
V obou realitách řeší jiné případy, v každé z nich nachází jiné stopy. V momentě, kdy z toho má v hlavě parádní nepořádek, kdy se mu oba světy začnou slévat v jeden, zjišťuje, že některé stopy z jedné reality se mu hodí v realitě druhé.


Tak tady dávám deset bodů za originální námět.  Člověk, který žije ve dvou různých realitách a ještě stíhá řešit vraždy? Skvělé. Provedení už ale tak skvělé není. První asi polovina seriálu mi přišla dost matoucí. Sice tvůrci vymysleli, že detektiv Britten bude mít v každé realitě jinak barevný náramek, aby už od rána věděl, kde je. Má jiného partnera, jiného psychiatra. Ale stejně to bylo zvláštní a občas když se reality přepnuly a on se zrovna nenacházel poblíž svého syna nebo své ženy, absolutně jsem netušila, kde jsem a který případ zrovna řeší. Opravdu hodně matoucí. Člověk se musí soustředit přímo na seriál a na nic jiného. Já obvykle seriály beru jako příjemnou hlasovou kulisu. Třeba se na ně i dívám, ale u toho dělám něco u stolu s notebookem, nebo třeba ještě procházím internet a když narazím na něco zajímavého, dám si pauzu a začtu se. To mi tenhle seriál neumožňoval  a ani při soustředěném sledování jsem občas netušila.
Jinak nápad je to pěkný. Scénář i obsazení se mi v zásadě líbilo, jen to rozlišování realit by chtělo nějak lépe rozlišit. Konec seriálu už byl ale naprosto jasný i když by měl být ještě zmatenější než cokoliv předtím. V tu chvíli mě ale i příběh neskutečně chytil a prostě jsem se od obrazovky neodtrhla ani na vteřinku. Myslím, že jsem zapomínala i mrkat. Britten totiž objeví nové skutečnosti o své nehodě a rozhodne se pátrat na vlastní pěst po tom, co se vlastně stalo.
Pokud vám tedy nevadí, že budete muset dát Awake 110 % své pozornosti, rozhodně jděte do toho. Je to něco nového, neobvyklého a poměrně kvalitně udělaného, takže neleňte a shánějte se po Awake. Zatím vám moc času nezabere. Je teprve letošní, takže má zatím pouze jednu sérii a s tím jak skončil se nejspíš ani další nedočká. Přesto je to dobrý seriál a já ho v podstatě doporučuji. 


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)