La Perdida ...ztracená v Mexiku

3. 8. 2011

autor: Jessica Abelová

 Většinu odpoledne jsem ztrávila kontolováním třídnic, aby se mohly uložit do archivu, ale navečer jsem dostala chuť na něco zábavnějšího. Můj zrak spočinul na grafickém románu La Perdida. Nedávno jsem ho našla v levných knihách a neodolala. (Zvlášť když cena z té původní klesla skoro o 400 a já nad ním na stránkách BB/Artu už několikrát slintala.)
Ze začátku mě tahle kniha mátla. Kreslená je hezky, ale veškeré dialogy v první části jsou psány ve španělštině s překladem pod jednotlivými okýnky komixu. Takže jsem se podívala na obrázek, přečetla si text a pak se snažila zorientovat, co se to tam vlastně děje a kdo co říká. Druhá část už byla lepší. Čtení jde mnohem plynuleji, když člověk nemusí ke každé části příběhu číst titulky pod čarou.
Taky příběh se konečně pořádně rozjel a i když není tak půvabný, jako například "Pod dekou" od Craiga Thompsona, má své kouzlo. Občas se ale nevyznám v jednotlivých postavách. Autorka několikrát zahrnula i scénu, kde je hodně lidí a mluví jeden přes druhého, a potom mi dělá vážné problémy se orientovat. Každopádně zatím jsem asi v polovině, takže uvidíme, jak se mé pocity ohledně této knížky vyvinou. Zatím jsem od toho teda očekávála trochu víc. Ale uvidíme, třeba ještě příjemně překvapí.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)