Popis blogu

8. 8. 2011

Dlouho jsem přemýšlela, co napsat do popisu mého blogu. To, o co v blogu půjde si snadno odvodíte, nebo to najdete v prvním příspěvku. V popisu ale musí být něco, co by zaujalo nového čtenářa a přitom mu to osvětlilo, o co tady jde. Když jsem pár dní na nic nepřišla, došlo mi, že ta pravá slova už určitě musel někdo říct. A tak jsem začala hledat citáty. Naštěstí lidé řekli o knihách a čtení spoustu věcí, takže bylo z čeho vybírat. Nakonec jsem se rozhodla pro: Bojte se člověka, který přečetl jen jednu knihu. (Denis Diderot)

Bylo mi ale líto té spousty ostatních dobrých citátů, které se na titulku nedostanou. Proto jsem se rozhodla pro tento článek, kde se s vámi podělím o pár citátů, které mě zaujaly. Tak např.:



Člověka je možno poznat podle knih, které čte. (Samuel)



Skvělá kniha - nejprve ji zhltneme, pak si ji v klidu přečteme a nakonec si ji koupíme. (Maria von Ebner-Eschenbachová)



Kniha je nejtrpělivější a nejzábavnější společník. (Samuel)



Doma jsem tam, kde mám knihovnu. (Erasmus Rotterdamský)



Jedni čtou, aby si zapamatovali, jiní, aby zapomněli. (Heine)



Četba je doslova rozhovor s lidmi mnohem moudřejšími a zajímavějšími, než jsou ti, s nimiž se můžeme seznamovat kolem sebe. (Ruskin)



Čtenář to má dobré - může si své autory vybírat. (Tucholsky)



Neposuzujte ženy podle toho, jak často chodí do knihovny. Možná se jim líbí knihovník. (Růžička)



Když čtu špatnou knihu, lituji z celého srdce, že v dnešních dobách umí každý psát. (Bolzano)



Neklamná známka velké knihy: když se při její četbě stydíme, že jsme kdy napsali třeba jen řádek. (Canetti)



Některé knihy byly, zdá se, napsány ne proto, aby se z nich člověk poučil, ale aby se dozvěděl, že autor něco zná. (Goethe)



Když se srazí kniha s hlavou a zazní to dutě, je to vždycky vina knihy? (Lichtenberg)



Kniha je zrcadlo: jestliže do ní nakoukne opice, nemůže z ní ovšem vyhlížet apoštol. (Lichtenberg)



Dokud člověk nezačne knihy balit, nikdy nemá ponětí, jakou spoustu jich má. (Queen)



Knihy jsou lidem tím, čim perutě ptákům. (Ruskin)



Koupě knihy by byla dobrá, kdybychom si mohli současně přikoupit i čas na její přečtení. (Schopenhauer)



Knihy je třeba číst s touž rozvahou a opatrností, s níž byly napsány. (Thoreau)



Kniha, která nestojí za dvojí čtení, nestojí za jedno. (Vymazal)



Lepší než vysedávat v knihovně je spávat se sečtělou ženou. (Pollio)



Jen doufám, že jsem se nikde neupsala. Nebo nedej bože nezhatila někomu jméno. To by byla vážně ostuda. Pokud chcete, můžete se v komentářích podělit o svůj nejoblíbenější citát s tématem knih a čtení. Zatím se loučím a těšte se na další příspěvek.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)