Day 07: Kniha, ze které umíš citovat

20. 2. 2012

To musí být některá, kterou jsem četla hodněkrát, že? Případně bych mohla recitovat nějaké básničky. Jako třeba u matury, kdy mi recitace jediné Seifertovy básně, jakou jsem kdy uměla, zajistila krásnou jedničku z češtiny :). Ale jinak kniha, ze které umím citovat? Jednoznačně Noční klub:

Jiří Kulhánek - Noční klub

Anotace: Chcete přežít příštích tisíc let? Potom byste si měli přečíst tuto knihu. Nechcete-li, i pro vás máme dobrou zprávu - místa na hřbitovech výrazně zlevní.První polovina nového příběhu Jiřího Kulhánka je plná sveřepých slov, sveřepých tajných organizací, sveřepých zabijáků, sveřepého černého humoru a samozřejmě nemůžeme opomenout neméně sveřepý recept na dlouhověkost.Vy, kteří dáte přednost ekonomicky výhodnému místu pod tisem, nebuďte smutní, my ostatní na vás příštích tisíc let nikdy nezapomeneme.

Ach, Kulhánek. Můj milovaný Kulhánek. Tuhle knihu jsem nečetla zase tolikrát. Do pěti opakování bych se vešla, ale přesto mi velké kusance uvízly v hlavě. Už od prvního okamžiku, kdy ti dva kanibalové chtějí udělat z malé holčičky ragů, přes zahradu od sousedů zní znělka Zlaté Prahy a Kristýna skončí mezi hromadou rozbitých kompotů. Přes chvíli, kdy se Tobiáš probudí ve svém hrobě a chvíli se kamarádí s červíky, než ho zloději vykopou a on se seznámí s Tím druhým, paní Dao, Denisou a všemi ostatními milými lidmi na lodi. Až po velice zábavné bloudění Plzní na cestě z Francie do Prahy. Prostě, tohle se nedá zapomenout. A pokud to přečtete víc než jednou, usadí se v hlavě i jednotlivé větičky a člověk si jenom říká, jak to ten Kulhánek sakra dělá :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)