Day 11: Kniha od tvého oblíbeného autora

24. 2. 2012

Oblíbených autorů mám hodně. Několik se tu už objevilo. Douglas Adams, C.S. Lewis, Jiří Kulhánek, Laurell K. Hamiltonová i J. K. Rowlingová už měli tu čest. Několik se ještě objeví v dalších dnech. Chtěla jsem sem dát ale taky něco z jiného soudku. Zatím tady máme oblíbené spisovatele píšící o mimozemšťanech, kouzelných říších, upírech a kouzlech v našem světě. Chtělo by to aspoň doušek reality. Sice poněkud staré a pravděpodobně i poupravené reality, ale přeci:

Christian Jacq - Z lásky k ostrovu Philae

Anotace: Na svatém ostrově Philae na jižní hranici Egypta žije v 6. st. po Kristu poslední společenství věrné staré egyptské tradici. Neoblomně odmítá křesťanství, které již ovládá celou zemi. – Hlavními postavami poutavého románu jsou krásná Isis, představená společenství, která vede nerovný boj se všemocným biskupem Teodorem, a Sabni, kterého k Isis poutá nezničitelná láska. Spolu s ní vlévá důvěru do srdcí těchto posledních stoupenců starých tajemství a obřadů.

Starověký Egypt. Kdo by ho nemiloval? Alespoň já rozhodně. Některé dívky si přejí být princezny, já chtěla být egyptoložka. Naštěstí mě to brzy přešlo. Každopádně bibliografických románů jsem přečetla tunu a jedním z mých oblíbených autorů tohoto žánru je právě Christian Jacq. Jedná se o egyptologa, takže všechna data jsou pravdivá, jen do suchých faktů přidává ještě šmrnc nějakého toho příběhu. Z lásky k ostrovu Philae byla první kniha, kterou jsem od Jacqa četla a okamžitě jsem se zamilovala. Ta odhodlanost, se kterou hlavní postavy (Isis a Sabni) chránily svůj malý koutek světa, který ještě neovládlo křesťanství, mi prostě učarovala. Pokud tedy máte zájem o velice působivé knihy ze starého Egypta a dosud jste nenarazili na Christiana Jacqa, rozhodně doporučuji. Nemáte co ztratit. :)


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)