Vrána

8. 2. 2012

The Crow (1994)

Popis filmu z CSFD: Nikdy predtým ich nevidel. No napriek tomu Eric Draven (Brandon Lee) doslova vyletel z okna vlastného bytu a jeho priateľka, ktorú nadovšetko miloval, zomrela v nemocnici na následky incidentu, ku ktorému došlo.
Hovorí sa, že ak človek zomrie, vrana odnesie jeho dušu na druhý svet. No ak sa stane niečo veľmi, veľmi zlé a prinesie to so sebou veľa smútku, vrana môže túto dušu vrátiť na náš svet a dať tak veci do poriadku. A presne podľa tejto povery vstáva jednu upršanú noc Eric z hrobu. Keď rozchodí rok spánku, jeho prvým cieľom je miesto, kde prišiel o všetko, čo miloval. A práve tam sa rozhodne, že sa pomstí všetkým, ktorí môžu za smrť Shelly aj jeho samého. Nahodí si ten správny make-up a s comixovými schopnosťami sa vydáva do ulíc, aby nám vyrozprával jeden z najsmutnejších príbehov. Príbeh podpísaný krvou Brandona Leeho.

Tenhle film je jeden z mých nejoblíbenějších. Viděla jsem ho už tolikrát, že se to ani nedá spočítat. Miluju atmosféru, která celý film provází. Miluju myšlenku lásky až za hrob a  posmty ze záhrobí. Miluju Brandona Lee, který za tuhle úžasnou roli zaplatil životem, i když mohla jeho kariéru rozjet do netušených výšin.
Erica a Shelly den před Halloweenem zabila banda kriminálníků, potížistů, nebo jak je chcete nazývat, Eric zemřel hned, ale Shelly znásilnili a pobodali a umírala ještě nekolik hodin v nemocnici. A za takhle příšernou a nespravedlnou smrt se Eric rok po své smrti vrací pomstít. Pomstít svou lásku a jejich vraždu den před svatbou. Celý příběh se dozvídáme ze záblesků vzpomínek, hrnoucích se na Erica ze všech stran. Ten se okamžitě pustí do vybíjení všech, kteří se podíleli na smrti Shelly, doprovázen svým průvodcem ze záhrobí, vránou. Pěkně jeden po druhém umírají, dokud se vládce veškeré téhle kriminální havěti nepokusí tomu  zabránit. Jak celý příběh dopadne se podívejte sami. Já filmu samozřejmě dávám plný počet hvězd. Dala bych i víc, kdyby to bylo možné, ale pravidla jsou pravidla.


Po několika prvních shlédnutích jsem si vyprosila i komix, podle kterého je film natočený, tedy Vránu od Jamese O'Barra
Ten je sice vážně krásný a skvěle zpracovaný, ale také se mi zdá o dost děsivější a mnohem hůře stravitelný. Sice většinou doporučuji přečíst si knihu a potom až vidět film, ale tady bych udělala výjimku. Už kvůli skvělému soundtracku, který si přece nemůžete nechat ujít. Jednu malou ukázku i se scénamy z filmu vám nabídnu přímo tady:


On totiž komixový Eric by vás mohl dost vyděsit. Jen se na něj podívejte. A mimochodem. Původní komix nebo grafický román, nebo jak je teď politicky korektní tato díla nazývat, je doporučován pro věkovou skupinu 16+. To člověka potěší. Víc se tu o komixu rozepisovat nebudu. Zatím jsem ho přetetla jen jednou a to na ex. Jediné, co mi po něm zůstalo je vzpomínka na Ericův obličej a vzdálený pocit strachu, hrůzy a fascinace.


Ps: S napsáním tohohle článku jsem dlouho otálela, protože mi dělá veliké potíže vyjádřit se objektivně o něčem, co znám slovo od slova a co miluju, jak jen se film milovat dá.

1 komentářů:

Jillian řekl(a)...

Jeden z nejúžasnějších filmů co kdy kdo natočil:) Komiks jsem četla, máš pravdu, je mnohem "doslovnější";) Prostě ten úžasně kreslený komiks, gothický nádech, moje oblíbené kapely (The Cure, NIN) to je něco úžasného:) A to opravdu nemám ráda násilí:)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)