Knihy, ke kterým se vracím #2

7. 3. 2012



A je tu znovu čas na Knihy, ke kterým se vracím. Rozhodla jsem se provést vás trochu po své čtenářské minulosti a odhalit pár knih, které jsem jako mladší (malá) měla vážně ráda. Dokonce natolik ráda, že si je s radostí přečtu i dnes. Už to nejsou pohádkové knihy pro malé dětičky. Tentokrát se zaměříme na trochu starší věkovou kategorii. Takových 13 podle toho roku vydání :)

Karen McCombieová - Alice a Dóóóst dobrá rodinka

Rok vydání: 2003
Anotace: Hledáte dóóóst dobrou kámošku? Třináctiletá Alice bude pro vás tou nejlepší. Hrdinka dóóóst dobrých příběhů řeší stejné problémy jako všechny holky po celém světě: spory se sourozenci, nepochopení ze strany rodičů, vztahy s kamarádkami a první lásky. Pro začátek varování: Nikdy si nezkoušejte ostříhat ofinu, když máte špatnou náladu.

Recenze: První díl dlouhatánské série o Alici a jejím divném i když naprosto normálním životě. V originále vyšlo 19 dílů série Ally's world. Já jich vlastním 14 a nějak se pořád nemůžu dokopat k sehnání posledního dílu, který u nás zatím vyšel. První díl je ale samozřejmě základ státu a proto je to právě on, o který se tady teď hodlám s vámi podělit.
Alice je normální holka. Bydlí v lehce se rozpadajícím domě v Londýně se svými třemi sourozenci, otcem, dvěma psy, pěti kočkami a spoustou křečku, myší, pakobylek, rybiček a bůh ví čeho všeho ještě možného. Její rodina je všechno, jen ne normální. Navíc má moc milou kamarádku Sandie a kamaráda Billyho. A je beznadějně zamilovaná do kamaráda své nejstarší sestry Linn - Alfieho. 
V tomhle díle řeší problém s vymýšlením dárku pro tatínkovy 40. narozeniny. Při jeho shánění se ztratí Tor, tedy nejmladší ze sourozenců. Navíc nestíhá projekt do školy a dostala na opatrování novou žákyni Kyru, kterou nenávidí. Jak to všechno dopadne? A co se děje v ostatních dílech? A proč s nimi nebydlí taky maminka? To můžete zjistit sami. A já to vřele doporučuju :)


Proč právě tahle:  Alici jsem kdysi objevila ve stojanu knížek u nás v Penny marketu. Ukecala jsem mamku aby mi koupila oba díly, které tam tehdá měli, tedy rodinku a rande. Postupně jsem potom dokoupila zbytek dílů, ale bohužel jsem ještě nepřečetla všechny. Už ani nevím, kde jsem se zadrhla. Ale chystám se na ně. Jednou. Až zase budu mít najednou čas, dětinskou náladu a budu chtít vzpomínat. Bez toho to totiž nejde. 
První díl jsem četla mnohokrát. Líbí se mi nejvíc, protože tam Alice vysvětluje co mají všechno za zvířata a jak všechny děti přišly k neobvyklým jménům a tak. Má prostě svoje kouzlo a já se u ní chechtám i dneska. Karen totiž skvěle vystihla mluvu i myšlení jedné potrhlé, roztěkané, 13ti leté dívky. Alice se při vyprávění nechává neustále unášet vedlejšími příběhy a informacemi, které vám prostě musí sdělit. Dneska při čtení jsem mamce do kuchyně dokonce chodila kousky předčítat a smála se stejně jako já. Z toho vyplývá, že se mi Alice bude líbit už asi na věky. Horní hranice věku čtenářů totiž naštěstí neexistuje.

2 komentářů:

Jillian řekl(a)...

Upřímě musím přiznat, že jsem nepřečetla ani jeden díl. Knihy si samozřejmě pamatuju, v knihovně jsme kolem nich chodila každý den :D Vzpomínám si jak byly populární, ale nečetla jsem ani jednu:) Připomíná mi to ale podobné knihy, které jsem zbožňovala:) Taky pamatuji knihy, na které nikdy nezapomenu, ač jsou určeny dětem :D Prostě, někdo je dítětem napořád a u těch ostatních existují knihy, které nám to alespoň připomenou :D

Ohana řekl(a)...

No já osobně doufám, že být dítětem vydržím co možná nejdéle. I když okolnosti tomu nenasvědčují a snaží se mě donutit dospět :0/

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)