Chicago

25. 4. 2012

(2002)

Oficiální text distributora: Sex, vražda, lož, sláva. Muzikál vo veľkolepom a strhujúcom štýle, ktorý vás fascinuje svojím príbehom a omráči svojím stvárnením - réžiou, výpravou i bezchybnými hereckými výkonmi. Zvodná muzikálová speváčka sa dostane do väzenia za vraždu svojho tajného milenca. Všade inde by za zločin nasledoval trest. Ale v Chicagu 20. rokov sa pomocou šikovného právnika stáva z Roxie Hart hviezda a miláčik médií!


Mě osobně tedy Chicago moc neomráčilo. René se mi tu vyloženě nelíbí, nelíbí se mi její herecký výkon a už vůbec ne pěvecký a taneční. co tam dělal Gere jsem už vůbec nepochopila, do muzikálu naprosto nevhodně vybraný herec. A vůbec ta snaha nacpat tam co nejvíc hvězd spíš uškodila té muzikálové části filmu.
Další věc, která se mi nelíbí je to pojetí muzikálové části. Osobně mám radši, když jsou písně zakomponované přímo do děje, jako součást dění. Když lidé uprostřed hádky najednou začnou tančit. Tady je každá píseň vytržená úplně mimo, takže sice posunuje příběh dál nebo ho alespoň dokresluje a prohlubuje, ale není jeho součástí, protože se vesměs odehrává na jevišti jakéhosi jazzového klubu. Ano, chápu, je to umělecký záměr, ale mě to prostě neoslovilo. Stejně jako ty písně samotné. Jediná, která je opravdu úžasná a strhující je hned na začátku - the Cell block tango:

 Potom už není moc na co se těšit. Alespoň pro mě. Možná to bude tím, že jazz mě nikdy moc nezaujal. Každopádně. Příběh to špatný není, i když je vlastně o ničem - dívka zabije svého milence a potom se snaží všemi možnými způsoby vykroutit z trestu smrti a jen tak potají si sní, že by s pomocí pablicity ze soudního řízení mohla prorazit na pódia chicagských jazzových klubů. Naivní přání naivní dívky, která se ale ve správných okamžicích vždy promění z najivní na neskutečne vychytralou. Že to nedává smysl? Nevadí. Malé logické nedostatky přeci každý přehlédne díky hvězdnému obsazení.
No, možná ne úplně každý. Mě tam vadí a vůbec celé Chicago je jedno velké zklamání. Dostává ode mě ***, protože to přeci jen není úplný propadák, ale pochybuju, že bych se na to chtěla ještě někdy podívat.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)