Tour de Library #5

21. 4. 2012

Je tu další část mé malé prohlídky, tentokrát se podíváme na sekci 5 a nejspíš i sekci 6, protože tady to bude poměrně málo povídání. Tak začneme.


Konec časů, Jiné světy, Pavilon z oblaků, Budeš tam?, Malé hanebnosti, Malé krůčky, Pipi a Sokratés, Polévka z granátových jablek, L'Attaque - tyhle všechny jsou z Levných knih a zatím na ně nebyl čas, takže k nim nemám co říct.
Velikost L, Velikost XL - jediné dvě knížky, které jsem zatím četla od Meg Cabotové, ale obě docela pěkné. Určitě se jednou podívám i po jiných, nebo alespoň po třetím dílu.
Sex ve městě - předloha pro seriál se stejným jménem a asi jediný případ, kdy se mi seriálové (nebo filmové) zpracování líbí víc než kniha. Je psaná takovým zvláštním způsobem a nevím, nějak mě to nechytlo.
Vyhlídka na věčnost - nejnovější kniha Jiřího Kulhánka a jediná má kniha s autogramem. A jen tak mimochodem je naprosto skvělá.
Stroncium, Divocí a zlí (3,4), Noční klub (oba díly) - celý zbytek mé Kulhánkovské sbírky a zároveň jedny z knih, kterých si ve své knihovně vážím nejvíc. Proč? Protože Kulhánek je génius. A navíc jeho knihy už nejsou k mání a dotisk zakázal, takže to, že mám alespoň tyhle, je prakticky zázrak. Jen mě mrzí, že nemám všechny díly Divokých a zlých (přecejen mít druhou polovinu série je tak nějak o ničem)
Dole už je jenom má sbírka Douglase Adamse, shora to je Losos pochyb, pět dílů Stopařova průvodce, šestý dodatečný díl Stopařova průvodce napsaný Eoinem Colferem, Detektivní, holistická kancelář a úplně dole Dlouhý, temný řas svačiny duše.

Dekorace páté části. Dole visí moje tři voodoo panenky - jedna byla dárek, jednu jsem si koupila sama a poslední (tu úplně dole) rozdávala nějaká charita, pokud jim člověk přispěl. A potom nahoře na Konci časů sedí moje úžasná růžová panenka, kterou jsem si přivezla z Portugalska.

A rovnou jdeme tedy na 6. sekci:

Tak tady máme shora:
Věnečky - knížka psaná z pohledů různých postav účastnících se jedné svatby. Postupně pomocí náhodných událostí toho dne odhalujeme rodinné tajemství. Docela povedená, i když nadšením jsem neskákala.
Pod kůží - velice zvláštní sci-fi o mimozemšťanech, kteří využívají zemi jako svou vlastní farmičku, ale moc dobrá.
Služba zákazníkům - malá novelka ve které se autor pokouší ukázat naprostou nesmyslnost dnešní společnosti, kdy se ve službě zákazníkům můžete jen pokoušet domluvit s přístrojem po telefonu, místo abyste mohli prostě zajít a domluvit se s živým člověkem. Docela zajímavá.
Zvonokosy - dárek od mamky, zatím jsem je nečetla-
S elegancí ježka - skvělá úžasná kniha o domovnici, která sice není tak úplně klasicky hloupá, stará a zahořklá žena, ale pečlivě hraje svou roli pro všechny obyvatele domu. Moc dobrá, lehce filosofická kniha (protože domovnice se ve svém volném čase zabývá velkými filosofi.
Pochoutka - od stejné autorky, jako přechozí kniha. Tentokrát o slavném kritikovi jídla, který se na smrtelné posteli snaží rozpomenout na jednu skvělou chuť, ale neustále ji ztrácí ve vzpomínkách na všechny delikatesy, které mu byly předloženy (moc hezká kniha, ale pozor! nečíst nalačno)
potom jsou tu 4 knihy, které nechci aby byly vidět, protože jsou tzv. sra*čkové. Tyhle čtyři patří do série Román do kabelky od Blesku, ale na konkrétní tituly už si ani nevzpomenu.
Co život dal a vzal - moc dobrá kniha, rozhodně doporučuju, i když nedokážu přesně říct o čem byla, ale vím, že se mi líbila.
Dalších pět knih je zase sra*čkových, jména bohužel neznám. Vzpomněla bych si asi na dvě. 

Po straně vlevo máme:
Labyrint - nedávno tu na něj byla recenze
Forrest Gump 1 a 2 - dobrá kniha, i když psaná tak, jak Forrest mluví. Tady mi to ale nevadí, čte se to dobře.
Odkaz královny Nefertitti a dole Vládkyně dvojí země a Fata morgána - zbytek egyptské sbírky, četla jsem jen tu první a myslím, že nebyla moc dobrá. Bohužel.

Tak to by bylo všechno. Z dekorací a čičurek tu máme žluté kuře (dárek od sestry), které po zmáčknutí zpívá, potom nápis v němčině - Hier raucht nur der Schornstein a nakonec plyšový medvěd, který bydlel v mojí posteli na chatě, až jsem si ho jednou přivezla zpátky domů a strašne dlouho voněl, jako naše chata, takže jsem ho vždycky očuchávala a vzpomínala. Teď už bohužel vyčichl, ale stejně je plný vzpomínek. A před tím vrchnějším sloupcem ještě obvykle stojí krásná ručně malovaná dlaždice z oslav Johanky (Rožmitál pod Třemšínem má takovou skvělou akci s trhy). Tu si ale budete muset prohlédnout v úvodním článku.

3 komentářů:

Martin řekl(a)...

Kulhánek je vážně super. Taky jsem se snažil mít komplet, ale chybí mi Cesta krve (1,2)a Vládci strachu. Mimochodem, víš že autor pracuje na novém vydání Nočního klubu? Mělo by jít o jeden svazek v pevné vazbě.

Ohana řekl(a)...

No tak tyhle nejstarší už jsou naprosto nesehnatelné. Navíc sám Kulhánek nemá Cestu krve rád, takže pochybuju, že by povolil dotisk nebo vydání úplně nové krásné verze.
To o Nočním klubu jsem vážně netušila, ale stejně zůstanu věrná svým původním paperbackům. Jsou praktičtější a navíc se mi vážně líbí ty obálky :)

Simoditha řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)