Tour de Library #4

20. 4. 2012





Tentokrát se konečně dostáváme snad k jediné části, která je organizovaná prodle něčeho smysluplného. Dlouhatánská sekce knih, týkajících se starého Egypta. Má vlastní, soukromá posedlost. Tak jdeme na to:


Tak tahle část, obzvlášť ten levý kraj bude opravdu špatně vidět, ale když mě se nechtělo stěhovat lampu, protože na ní zrovna spal můj pes (tedy opřený o podstavec). Takže co tu máme?

Helmut Newton: work - obrovitánská knížka, obsahující nádherné fotografie Helmuta Newtona, geniálního fotografa. Sice sem nepatří, ale je tak veliká, že prostě nemám kam jinam ji dát.
Egyptologie a Mytologie - dvě knihy psané takovým tím způsobem pro děti, plné 3D papírových vychytávek, přibližující spoustu zajímavých věcí. 
Mytologie - tentokrát už opravdová chytrá knížka encyklopedického typu. Naprosto úžasný dárek od jedné kamarádky ze střední, kterou mi dala jako dárek na rozloučenou po maturitě.
Další dvě knihy encyklopedického typu jsou Starověké civilizace a Starověký Egypt, potom Faraoni a kouzelníci a Vzestup bohyně Hathor. To jsou knihy, které jsem skutečně nečetla celé, jen si v nich občas něco vyhledala, nebo si je prolistovala.
Potom tu máme National geographic zaměřený na Egypt a tenoučkou knížečku Egyptské mýty. Ty jsem si pročetla a dozvěděla se spoustu zajímavých informací.
Mnich a mistr - jedna z mála knih od Christiana Jacqa, která mě opravdu nebavila. Škoda jí.
Dva trůny a Hatšepsovet - dvě knihy od Dagmar Ledečkové. Moc hezké. Nezajímavý fakt: Hatšepsovet (první díl) jsem četla na schodech před naším bytem, když nám měnili okna a v bytě nebylo kde existovat.
Dějiny starověkého Egypta - tuhle knihu jsem si koupila a přitom nekoupila. Objednala jsem si totiž jinou od stejného autora a v Kosmasu to trochu zkazili a poslali mi tuhle, která je ale také moc pěkná a zajímavá a navíc byla tehdy dražší, ale oni mi ji poslali za cenu té původní. Dobrá náhoda :)
Teď tu máme dvě sady knih od Christiana Jacqa: série Egyptský soudce (1, 2 a 3) a Usirova tajemství (1, 2 a 3). Všechny naprosto skvělé, stejně jako prostě všechno, co Jacq kdy napsal.
Jejich veličenstva pyramidy - encyklopedie o pyramidách, známých i neznámých, nacházejících se na území Egypta. Moc hezká, i když jsem jí vlastně jen prolistovala.
Jak soudili faraoni - tohle ani netuším kde jsem vzala nebo co to je. Ale vypadá to zajímavě. Na to se budu muset podívat :)
Egypt - další, kterou si vůbec nevybavuju o co jde. (Musím tohle omluvit tím, že jednu dobu jsem tyhle knihy dostávala naprosto ke všemu a nějak jsem nestíhala všechny projít)
Královna králů - zatím jsem jí nečetla, ale chystám se. Jednou.


Mykerinos a božská pyramida - tuhle jsem nečetla, čistě z toho důvodu, že je to 5. díl a nějak jsem se nedostala k těm přechozím.
Černý faraon - další Christian Jacq, opět skvělý.
Vražda Tutanchamona - moderní příběh o vyšetřování Tutanchamonovi vraždy pomocí současných technologií, je tam mnoho informací také o objevu jeho hrobky a o chování tehdejších archeologů, dozvíte se také něco o zrádné kletbě. Moc se mi líbila.
Ramses II - moc dobrá kniha. Zajímavý příběh, i když některé postavy s Egyptské historie už jsou trochu otravné, protože je o nich spousta knih. Ramses je jedním z nich.
Amonova pravice a Kletba zlatého ptáčka - ty jsem zatím nečetla
Nefertiti, Bereniké - Dcera Kleopatry a Tutanchamon - ty se mi moc líbily. 
Další jsem zase nečetla až po knihy od Judith Tarr. Takže sem patří Farao, Pomsta bohů 1 a 2, Nefertiti a Achnaton, Egypťanky - Přízeň bohů a nakonec Lev v údolí
Král a bohyně, Trůn bohyně Isis - obě moc dobré knížky. Judith Tarr umí opravdu psát a navíc zbožňuju ty malé formáty a paperbacková vydání. Praktičnost něčeho takového ocení jen ten, který jako správný knihomol tahá právě rozečtenou knížku všude sebou.

Tak to by byla Egyptská část knihovny. Ještě se tu a tam objeví několik knih, které se jednoduše nevešly, ale tohle je naprostá většina. Tedy přečetla jsem toho daleko víc, ale ty byly z knihovny (to jsem ještě neměla potřebu vlastnit vše, co si chci přečíst).
Tahle část je vlastně základna, takže nemá žádné dekorace. Na ty si musíte počkat až do další sekce.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)