Knihoběžník

2. 4. 2012

Netuším, jak známý je tento projekt. Možná jdu s křížkem po funuse. Pro mě je ale novinkou a naprosto mě nadchl. Tedy než jsem se podívala na mapu a zjistila, že většina knih se nachází na Slovensku. Ale popořadě. 


Co že je knihoběžník? Je to projekt v rámci kterého bylo všude možně po volně přístupných veřejných prostransvích (většinou ale samozřejmě nějak zastřešených) poschováváno několik stovek knih. Možná už dokonce i tisícovek. Vy jako zaregistrovaný knihoběžník se podíváte na mapu, tam najdete knihu i s popisem, kde se nachází, dojdete na místo určení, najdete knihu a vezmete si jí domů a tam ji zaregistrujete jako čtenou, přečtete jí, vezmete jí na různé výlety, čím zajímavější, tím lepší. Potom na profilu knihy doplníte její příběh o to, co se s ní dělo při pobytu ve vašem dočasném vlastnictví. Nakonec jí opět schováte, klidně jinde, než kde jste ji našli, popis jak ji najít zveřejníte na jejím profilu a ze svého vlastnictví jí odhlásíte, takže opět získá status volná. 
No není to úžasné? Dobrodružné hledání knih, navíc se můžete zapojit do jejího příběhu, napsat vlastní kapitolku. Jediný problém je, že organizátorem je internetové knihkupectví Martinus.sk, takže většina knih je slovensky a je schovaná na Slovensku (mapa momentálně volných knih):


Více o projektu, registraci, seznam knih zapojených do projektu a podobné věci najdete na knihobeznik.cz případně verze ve slovenštině knihobeznik.sk . Tenhle projekt se mi vážně moc líbí. Co na něj říkáte vy? Zapojíte se? Nebo byste se zapojili, kdyby bylo více knih i v Čechách?

4 komentářů:

Vexa řekl(a)...

Projekt je to moc zajímavý, dozvěděla jsem se o něm přednedávnem právě na webu Martinusu, zapojená nejsem, ale nápad se mi líbí. :) Škoda, že knížek není více i u nás, ale protože v ČR se knihy začaly rozmisťovat opravdu teprve před pár měsíci, měl by se prý jejich počet navýšit, tak jsem zvědavá. :)

Verča řekl(a)...

No až bude víc knih v mém okolí, tak se určitě zapojím :)

moira řekl(a)...

no páni. nějak nedokážu pochopit, jak ty knihy zůstávají na místě a jaksi "nezmizí". :D určitě se zapojím. x))

Jillian řekl(a)...

Skvělá věc:) Jen by to chtělo buď zapojit víc čechů (rozdat nepotřebné recenzní výtisky:D:D ) nebo udělat vlastní projekt pro čr, je to ale zbytečné:) Zapojím se až najdu nějakou knihu, kterou bych mohla nechat cestovat :D

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)