Nová móda

3. 4. 2012

Asi před měsícem vyšel na topzine.cz tento článek: Svět propadl netradičnímu doplňku. Místo kabelky si vezmi knihu! To mě okamžitě zaujalo, protože v tom případě jsem velice módní už od poměrně útlého věku. Knihy totiž tahám všude, většinou tedy v kabelce, protože v ruce je to poněkud nepraktické, ale stejně. Jakákoliv příležitost je vhodná pro to, aby si člověk vzal sebou knihu. Co kdyby se tam dlouho čekalo? Měla jsem tedy knihu už ve škole (asi jako všichni), ve vlaku (taky všichni), na rande (to už bude vzácnější), ale i na obnovení svatebního slibu a na pohřbu. Měla jsem knihu v divadle i v kině, dokonce jednou i na plese. Samozřejmě nečtu za všech okolností a pokud si správně vzpomínám, na pohřbu i svatbě zůstala v kabelce po celou dobu, ale mám jí sebou, jen pro případ, že by se naskytla vhodná situace. 


Teď, jak se dozvíte z článku, je prý v módě brát si knihu na červený koberec. V podobě kabelky. Bez stránek. Jako propagace čtení je to sice hezký nápad, ale jinak mi to přijde jako naprosté barbarství. Přeci když si chci vzít sebou knížku, tak si jí vezmu a nebudu si pořizovat předraženou napodobeninu, abych se zdála chytrá. Protože lidé, kteří rádi čtou, jsou přeci chytří, ne? (To tady všichni určitě rádi odkývou). A jak taková příšernost vypadá zblízka?


Pokud si dáte tu práci a zadáte "book purse" do googlu, vyjede na vás nejen tuna obrázku podomácku zohavených knih, předělaných na kabelky, ale dokonce i návod, jak to provést. A výsledek? Ten vypadá už o něco méně realisticky, než předchozí verze:


A tak se ptám. Co si tyhle hvězdy na červeném koberci myslí? Snaží se vážně vypadat chytře? Nebo to dělají ze své dobroty, aby ukázaly lidem, kteří je uctívají, cestu zpět ke knihám? Protože pokud platí první případ, nezaslouží si ode mě za podobné kabelky nic než výsměch a pokud platí druhý, dělají knihám spíš hůř, než aby jim pomohly, protože každá blbka, která bude chtít být jako ony, zničí tu jednu knihu, kterou má doma, aby si vyrobila kabelku. Rozhodně to nepomůže přimět lidi číst.
Co na podobnou "módu" říkáte vy? Také si uděláte roztomilou kabelku z málo čtené knihy, nebo jste jako já proti? Proč myslíte, že to lidé dělají? Jenom proto, že to vypadá cool? Myšlenky? Názory? Kam tohle povede? Opravdu takhle skončí papírové knihy? (Tedy samozřejmě jen ty v pevné vazbě, paperback je na tohle nepoužitelný - alespoň ty knihy tedy budou ušetřeny.)

2 komentářů:

Yanny řekl(a)...

Mně se to líbí hodně. A nevidím v tom problém. Já mám třeba náušnice s knížkami, protože knížky miluju a chtěla bych je mít všude, aby to lidi viděli... :) Prostě dokonalý doplněk. A myslím si, že zrovna taková Natalie Portman to nosí ze stejného důvodu, protože ráda čte. Takže za mě rozhodně ano. Kdybych to někde viděla, tak okamžitě vyndavám peníze a kupuju! :D Jinak, děkuju, tvůj článek jsem si dala sdílet na své zdi na facebooku, tak doufám, že ti to nevadí :) (Jančika Vepřeková). Budeš mít víc čtenářů :)

Ohana řekl(a)...

To mi rozhodně nevadí.
Technicky vzato se mi ta kabelka líbí a na těch napodobeninách nevidím nic špatného, ale vážně se bojím toho, že si dívky začnou dělat tu lacinou náhražku z opravdových knih a to už se mi rozhodně nelíbí. Už kvůli tomu, že proto musí umřít knížka.

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)